Alonsovo vítězství vdechlo šampionátu nový život

Po triumfu Ferrari na Silverstonu to vypadá, že bychom přeci jen mohli být svědky opravdového boje o titul mezi vzpínajícími se koníky a zuřivými býky. A po očku sledujme i McLaren.
Alonsovo vítězství vdechlo šampionátu nový život

Střídat Nürburgring a Hockenheimring je podle mého názoru skvělý nápad. Hockenheim je dnes oproti své staré specifikaci, kdy vedl lesem, poněkud sterilní. Nürburgring oplývá převýšením a v některých zatáčkách musíte být s autem jedna duše, protože dokážou otestovat vaše schopnosti. V krátkosti okruh můžeme označit za trochu méně náročný Silverstone. K tomu je třeba připočíst vrtošivé počasí pohoří Eifel. Předpovědi jsou zde nejisté a rapidní změna počasí může průběh závodu obrátit vzhůru nohama.

Posílení Ferrari je opravdové

Vozy Red Bullu podle všeho stále generují největší přítlak. O víkendu se však jede na okruhu, který má oproti Silverstonu menší nároky na aerodynamiku. Cítím v kostech, že nám Ferrari může předvést zajímavou bitvu. Vítězství Fernanda Alonsa vdechlo šampionátu nový život. Pokud by byl schopen vévodit druhé polovině sezony tak, jako Sebastian Vettel dominoval té první, může získat titul. Je to extrémně nepravděpodobné, ale třeba bude mít Seb závěr sezony podobný jako Jenson Button v roce 2009? Mám podezření, že Alonsovo vítězství nepřišlo jen zásluhou kauzy kolem difuzorů. Samozřejmě to ale ovlivnilo časy a ukázalo se, jak funguje zbytek auta. Vylepšení, která Ferrari nasadilo, se očividně vyplatila. A bude muset použít další, aby zrychlilo ještě více. Pokud má Ferrari vyhrát další závody, musí být konzistentní. Pokud porozumí, v čem tkví rozdíly v datech z větrného tunelu a z trati, hodně to pomůže. A kdo ví, jak na tom bude McLaren? Zdá se to být bezpředmětné, ale vzpomeňme si, jak byl odepisován před sezonou. A dokázal se vyšvihnout nahoru. Něco podobného se klidně může stát i o tomto víkendu. Rozhodně by to potřeboval, jinak hrozí, že jeho jezdci ztratí sebedůvěru.

Týmová režie Red Bullu

Red Bull dobře ví, že se Mark Webber nebojí říct, co si myslí. A jeho viditelná neposlušnost v Británii byla pro média výbornou kořistí. Díky němu jsme si měli nějakou dobu o čem povídat. Naprosto jeho postoji rozumím, sám jsem byl v minulosti ve stejné situaci. Když se na to ale podíváme v širších souvislostech, jeho sezona nebude stát či padat s výsledkem ze Silverstonu. Na poražení Vettela v kvalifikaci měl sedm pokusů (dvakrát se to povedlo). Porazit ho v závodě se mu zatím nepodařilo. Mark se musí soustředit na svou práci a nesmí se nechat rozhodit tím, co se kolem něho děje.

Schumacher v hledáčku kamer

Michael předvedl záblesky svého starého závodního instinktu. Ten mu nikdo nevezme. Za rok a půl po jeho návratu jsme si ale tak trochu zvykli na to, že je Michael pouhým spolehlivým párem rukou, které vedou vývojový projekt Mercedesu. Pokud tým bude mít příští rok vítězný vůz, bylo by překvapivé, kdyby v roli Sebastiana Vettela nebyl Nico Rosberg, ale Michael Schumacher. Už máme dost indicií pro to, abychom pochopili, že se Michaelovo kouzlo kamsi vytratilo. U Mercedesu je také cítit frustrace, že se jeho filozofie při vývoji vozu zatím nevyplácí. Nevypadá to, že by se s tím ještě letos dalo něco udělat, a tak vedení Mercedesu nezbývá, než provést změny pro příští sezonu. A ta by, jak to tak nyní vypadá, mohla být Michaelovou poslední.

Další článek: Bývalý pilot Luis Perez Sala se stal poradcem HRT