Jen tři týmy testují širší pneumatiky pro příští rok – Mercedes, Ferrari a Red Bull.
Pirelli samozřejmě garantuje slepé testování – jezdci a týmy testují tak, že vlastně nikdy neví, jaké pneumatiky na voze jsou. Všechny týmy mají také dostat veškerá data.
McLaren o zapojení do testů zájem neměl. Alonsovi se to moc nelíbí.
„Myslím, že je dobré, když absolvujete test a máte tak vlastní zkušenost a víte, co od pneumatik v příštím roce očekávat,“ uvedl Alonso.
Alonso při této příležitosti zmínil rok 2007. Tehdy přešel od Michelinu (Renault) k Bridgestone (McLaren), který se stal jediným dodavatelem.
„V roce 2007 to byla více méně podobná situace. Mezi jedním a druhým rokem jsme začali používat neznámé pneumatiky. Také v roce 2010 jsme přešli od Bridgestone k Pirelli, ale tenkrát to bylo stejné pro všechny. Nyní to tak není. Několik jezdců mělo možnost si je vyzkoušet. Je to trochu neférové.“
„Myslím, že jsme stále ještě v raném stádiu. Na konečný výsledek si musíme počkat. Bohužel jen hrstka jezdců měla možnost si to vyzkoušet. Bylo by dobré, kdyby měli po posledním závodě tuto možnost všichni jezdci, ale vím, že jsou tam věci, které souvisejí s konstrukcí vozů.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson