Alonsovi risk nevyšel, zvolené strategie ale nelituje

Jedenapadesát kol byla pro měkkou směs Pirelli přílišná zátěž, což se na konci závodu velmi razantně projevilo na Alonsově rychlosti.
Alonsovi risk nevyšel, zvolené strategie ale nelituje

Vedení týmu Ferrari v čele se Stefanem Domenicalim netají, že si od závodu slibovalo víc. Fernando Alonso mohl při troše štěstí pomýšlet na mety nejvyšší.

"Chtěli jsme závod vyhrát, ale sázka na jednu zastávku v boxech se nevyplatila. Když Hamilton zajel podruhé k mechanikům, rozhodli jsme se zůstat na trati a zkusit vydržet až do konce. Teď je snadné říct, že jsme ho měli okopírovat. Znamenalo by to ale, že bychom se o nic nepokusili a navíc i tak hrozilo nebezpečí, že ztratíme pozici ve prospěch Vettela. Posledních několik kol bylo opravdu velmi dlouhých.

Pneumatiky přestávaly fungovat a s útoky ze strany přibližujících se soupeřů jsem nemohl nic dělat. Inženýr mi přes rádio říkal, ať je udržím za sebou, ale nebyl způsob, jak to provést. Naším dnešním hlavním problémem byla degradace pneumatik, rozhodně ne strategie, která nás v nejhorším stála jedno místo. Nezapomínejme ovšem, že díky stejné strategii jsme byli po první zastávce v boxech před Vettelem. Vůz byl konkurenceschopný v takřka celém závodě. Úplně nejrychlejší nebyl, neboť, jak se očekávalo, tu byl velice silný McLaren. Není ale pochyb, že po rychlostní stránce jsme se zlepšili.

Musíme zjistit, jak snížit rychlost opotřebování pneumatik. Může to být ovlivněno i malými detaily, několika stupni rozdílu v teplotě. Je ale taky dobře možné, že jsme jen překročili jejich životnost. Není to mistrovství světa pneumatik, ale pro vítězství je třeba nastudovat každý detail. Letos poprvé jsme se nesnažili pouze minimalizovat ztrátu, ale regulérně jsme se snažili o vítězství. Je to pozitivní znamení a nastoupený trend musíme potvrdit ve Valencii a Silverstonu. Domů odjíždíme s optimismem, neboť se nám podařil největší výkonnostní postup za dlouhou dobu," komentoval situaci Alonso.

Felipe Massa chtěl v Kanadě potvrdit zlepšující se křivku svých výkonů z posledních týdnů. To mu ale výrazně zkomplikovala jezdecká chyba v první zatáčce.

"Za chybu v první zatáčce jsem na sebe pořádně naštvaný. Ztratil jsem kontakt s vedoucí skupinou a jelikož pneumatiky nabraly výrazné vibrace, musel jsem brzy do boxů. Druhý stint jsem se pak snažil natahovat, co jen to šlo. Dokonce jsem doufal, že už do boxů třeba nebudu muset. Bohužel, ke konci jsem se k mechanikům přeci jen musel vrátit, pneumatiky byly sjeté skoro na kostru. Dřívější druhá zastávka by mě možná dostala před Kobajašiho, pak už by ale zřejmě stejně nebylo co dělat. Jsem zklamaný, neboť rychlost jsme zde měli srovnatelnou s našimi soupeři. Dnes s nimi můžeme normálně bojovat, což ještě pár závodů nazpět nebylo pravidlem. 

Desáté místo jistě neodpovídá našemu potenciálu. Klíčové teď bude pokračovat v cestě zlepšování. O tomto víkendu jsme mohli bojovat vysoko, udělali jsme krok kupředu ve všech oblastech. To by nám mělo dodat sebevědomí pro zbytek sezony," zůstává Massa optimistou.

Další článek: Hlavním problémem týmů ze středu pole byly pneumatiky

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10