Alonsovi radost z výsledku kazí obavy z rychlosti vozu

Třetí místo a stažení ztráty na vedení v šampionátu jsou slušná vizitka, ovšem pilot Ferrari uznává, že může mluvit o štěstí. AKTUALIZOVÁNO
Alonsovi radost z výsledku kazí obavy z rychlosti vozu

Už už to vypadalo, že si Sebastian Vettel připíše další relativně jednoduché vítězství. Pak ovšem odstoupil ze závodu pro poruchu převodovky, což byla hozená rukavice pro Fernanda Alonsa. Ten z nastalé situace vytěžil zřejmě maximum a po strhujícím finiši si dojel pro třetí místo a patnáct bodů.

"Kdyby mi dnes někdo ráno řekl, že dojedeme třetí, asi bych mu nevěřil. Kvůli včerejší kvalifikaci jsme čekali, že maximem bude tak páté, šesté místo.

Myslím si, že jsme v tomhle závodě měli opravdu štěstí. Když vezmeme v potaz, kolik lidí mělo problémy s pneumatikami, můžeme my, kterým se tyto potíže vyhnuly, mluvit jedině o štěstí. 

Mám smíšené pocity. Za nasbírané body jsem rád, zmenšili jsme celkovou ztrátu, ale také jsme se mohli přesvědčit, že nám schází rychlost. Týmu ale věřím. Máme sice co dělat, ale jsme semknutí. 

Máme za sebou i neděle, ve kterých jsme si sice věřili a byli optimističtí, ale nakonec jsme ztratili. Tady jsme alespoň bodovali, byť jsem se dostal do dvou nepříjemných situací.

Incident se Sergiem mě dosti vyděsil, ale měl jsem kliku, vyhlo se mi to snad o centimetry. Na startu jsem pro změnu zablokoval pneumatiky a málem jsem přišel o přední přítlačné křídlo.

Musíme se ale prostě zlepšit, a to už v Německu. Tam se teprve přesvědčíme, zda propad o tomto víkendu byl pouze výjimkou, nebo skutečně začátek negativního trendu," nechal se slyšet Alonso.

Felipe Massa skvěle odstartoval, ale poté se stal jednou z obětí defektních pneumatik. Brazilec se nicméně dokázal z choulostivé situace postavit zpět na nohy a dojel si pro sympatické šesté místo.

"Se svým závodem jsem opravdu spokojen, byl takřka bezvadný. Po parádním startu a povedeném prvním kole, které patřilo možná k mým nejlepším v kariéře, se mi podařilo nasadit na útočný první stint. V desátém kole, když jsem projížděl pátou zatáčkou, mi selhala levá zadní pneumatika, a musel jsem do boxů. V ten okamžik jsem byl poslední.

Poté mě čekala dlouhá cesta vzhůru polem, která se mi podařila díky řadě pěkných soubojů. Bez problémů s pneumatikou bych byl zřejmě na pódiu. Vůz mi seděl a společně s Fernandem jsme dokázali bojovat se soupeři před námi. 

Největší vrásky na čele nyní všem dělá bezpečnost. Ačkoliv vlastně stoprocentně nevím, co se vůbec přihodilo, je neakceptovatelné, aby jezdci závodili v podmínkách, kdy nevědí, zda jsou v bezpečí. Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale nebyla to bezpečná situace. Podobný problém jsem měl už dvakrát v Bahrajnu. Pokud se s tím nebude nic dělat, jak nejrychleji to půjde, jsem si jistý, že dnešní problémy se budou opakovat.

Za pár dní už budeme na Nürburgringu, který mám opravdu rád. Doufám, že tam budeme silnější v kvalifikaci. Lepší startovní pozice by nám umožnila zajet další slibný závod," řekl pozitivně naladěný Massa.

Další článek: Caterham měl dnes nad Marussií výsledkově navrch

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)