Alonsovi pomohlo šetření pneumatik, Massovi nevyšla změna strategie

Fernando Alonso dokázal před zastávkou zůstat na trati déle, jeho péče o pneumatiky mu ve Velké ceně USA pomohla k pátému místu. Felipemu Massovi nakonec nepomohla ani změna strategie na dvě zastávky.
Alonsovi pomohlo šetření pneumatik, Massovi nevyšla změna strategie

Ve Velké ceně USA na Okruhu Amerik v Austinu bodoval pro tým Ferrari jen pátý Fernando Alonso. Felipe Massa dojel třináctý, po penalizaci Jeana-Erica Vergne se posunul na dvanácté místo.

Alonso považuje výsledek vzhledem k průběhu víkendu a faktu, že startoval ze špinavější strany tratě, za pozitivní. "Byli jsme si vědomi, že bude obtížné udržet pozici. Ve skutečnosti jsem ji ztratil ve prospěch Péreze. V první části závodu jsme nebyli rychlí a rozhodli jsme se šetřit pneumatiky a zaútočit až okolo zastávky. Na tvrdších jsme byli konkurenceschopnější, předjeli jsme Péreze a dostali se před Hülkenberga. I když se naše situace ve srovnání s Mercedesem zlepšila, nedokázali jsme je porazit. Jsem velmi hrdý na druhé místo v šampionátu jezdců. Je to malá odměna pro mě. Je to stejné jako být prvními "smrtelníky" za Red Bullem," zhodnotil a připomněl, že jeho záda jsou po bolestech OK. "Před závodem jsem je dobře procvičil a neovlivnilo mě to. Cítím se po napětí v závodě unavenější, ale mám teď tři dny na odpočinek a do Brzílie přijedu ve stoprocentním stavu. Musíme se tam zlepšit, naším cílem je být druzí v Poháru konstruktérů."

Massa absolvoval náročný víkend, měl problémy se zahříváním pneumatik a nepodařilo se mu zajet dobrý závod. "Na startu jsme nezískali žádné pozice, pak jsem uvázl na celý závod v provozu na trati, kde předjíždění není jednoduché. Věděli jsme, že druhá zastávka nebyla nejlepší volba, ale už jsem byl v obtížné situaci, tak jsme se rozhodli zariskovat a nasadit střední pneumatiky. Kdyby se před námi něco událo, třeba výjezd safety caru, mohli jsme z této situace něco vytěžit. Bohužel se nic nestalo a opotřebení pneumatik jezdců přede mnou bylo velmi malé, takže jsem skončil za nimi na stejné pozici, ze které jsem odstartoval," zhodnotil. "Je to škoda, protože jsme mohli být lepší. Teď se musíme soustředit na závod v Brazílii, můj poslední s Ferrari na mé domácí trati. Bude to velmi emocionální. Doufám, že budu konkurenceschopnější. I když budou naši rivalové rychlí, budeme až do konce odvádět naše maximum."

Šéf týmu Stefano Domenicali s výsledkem spokojen nebyl. Podle něj se závod rozhodl v prvním kole a ovlivnily ho výsledky kvalifikace. "Ztráta na pátém místě byla v sobotu minimální. Kdybychom startovali z čisté strany tratě, možná bychom viděli jiný závod. Teď musíme zatnout zuby a pokusit se maximalizovat potenciál auta, protože očekávám, že tým bude v Interlagos reagovat. Výsledek ukazuje Fernandovu neobyčejnou konzistenci. V šampionátu je druhý potřetí za poslední čtyři roky. Děkuji mu. Bitva o druhé místo v Poháru konstruktérů je pořád otevřená, i když budeme muset dávat pozor i na Lotus," uvědomuje si a na Massovu adresu dodává, že v závodě nemohl udělat více. "Jsem si jistý, že v Brazílii bude znovu konkurenceschopný."

Technický ředitel vývoje šasi Pat Fry pochválil Alonsa, že díky svému talentu dokázal zůstat na trati před zastávkou déle a díky tomu získat zpět pozici od Péreze. "Na tvrdých pneumatikách měl dobrou rychlost a dokázal ve správný moment zaútočit na Hülkenberga a poté zůstat před ním a hlídat opotřebení pneumatik," zhodnotil spokojeně a litoval, že se týmu nepodařilo dostat Massu strategií na body.

Další článek: Grosjean zajel životní závod, Kovalainen měl technické problémy