Alonsovi pomohl k vítězství v Monze především Button

Fernando Alonso děkoval po závodě svému týmu, že mu rychlou zastávkou v boxech pomohl vyhrát GP Itálie. Mechanici sice pracovali rychle, ale rozhodující pro souboj s Buttonem byla rychlost tohoto britského soupeře.

Tato skutečnost vyplývá ze srovnání časů na kolo v inkriminované fázi závodu. Jenson Button zajel ke svým mechanikům na konci 36. kola, Fernando Alonso o kolo později. Do té doby jezdili v Královském parku těsně za sebou, pro srovnání uvádíme tři okruhy, které předcházely zastávkám.

V boxové uličce strávil Button 22,955 sekundy, zatímco Alonso 22,154 sekundy, tedy o 0,801 sekundy méně. To jistě není zanedbatelná výhoda, ale na posunutí před Buttona by to bývalo nemuselo stačit. Britský pilot McLarenu ale svému rivalovi práci usnadnil svým prvním rychlým kolem po zastávce v boxech (38), kdy zajel čas o 1,2 sekundy horší než před pit stopem a o 1,5 sekundy horší než v následujícím okruhu. Zajistil mu tak téměř dvakrát větší výhodu než maranellští mechanici a předal mu vedení v závodě.

Buttonovi evidentně trvalo déle, než zahřál tvrdší směs pneumatik na optimální provozní teplotu a do tempa se dostával téměř dvě kola. Naopak Alonso byl ve svém prvním celém kole po výjezdu z boxů okamžitě rychlý, dokonce nejrychlejší ze všech jezdců na trati.

Zajímavě také vychází u obou jezdců srovnání kol, v kterých zajížděli a vyjížděli z boxů. Z něj totiž vyplývá, že i když Alonso získal samotnou zastávkou, v součtu těchto dvou kol (in lap a out lap) většinu této výhody ztratil. Tím se ovšem nemusel trápit, protože z boxů vyjel už před Buttonem.

Součet Buttonových kol 36 a 37 činí 3:13,004, u Alonsa pak za kola 37 a 38 dospějeme k číslu 3:12,821. To znamená, že i když Španěl vydělal v boxové uličce osm desetin sekundy, tuto výhodu prohospodařil při nájezdu a výjezdu z boxů na necelé dvě desetiny.

Časy jezdců v GP Itálie

Jezdec/kolo 33 34 35 36 37 38 39 40
Button 1:26,136 1:25,881 1:25,569 1:29,169 1:43,835 1:26,736 1:25,244 1:25,102
Alonso 1:26,112 1:25,998 1:25,603 1:25,479 1:28,594 1:44,227 1:24,942 1:24,680
Diskuze (213) Další článek: Díky univerzálnosti F10 bychom neměli nikde ztrácet, věří Alonso
10:04 | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
20:20 | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.
22. října | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00