Alonsovi pomohl k vítězství v Monze především Button

Fernando Alonso děkoval po závodě svému týmu, že mu rychlou zastávkou v boxech pomohl vyhrát GP Itálie. Mechanici sice pracovali rychle, ale rozhodující pro souboj s Buttonem byla rychlost tohoto britského soupeře.

Tato skutečnost vyplývá ze srovnání časů na kolo v inkriminované fázi závodu. Jenson Button zajel ke svým mechanikům na konci 36. kola, Fernando Alonso o kolo později. Do té doby jezdili v Královském parku těsně za sebou, pro srovnání uvádíme tři okruhy, které předcházely zastávkám.

V boxové uličce strávil Button 22,955 sekundy, zatímco Alonso 22,154 sekundy, tedy o 0,801 sekundy méně. To jistě není zanedbatelná výhoda, ale na posunutí před Buttona by to bývalo nemuselo stačit. Britský pilot McLarenu ale svému rivalovi práci usnadnil svým prvním rychlým kolem po zastávce v boxech (38), kdy zajel čas o 1,2 sekundy horší než před pit stopem a o 1,5 sekundy horší než v následujícím okruhu. Zajistil mu tak téměř dvakrát větší výhodu než maranellští mechanici a předal mu vedení v závodě.

Buttonovi evidentně trvalo déle, než zahřál tvrdší směs pneumatik na optimální provozní teplotu a do tempa se dostával téměř dvě kola. Naopak Alonso byl ve svém prvním celém kole po výjezdu z boxů okamžitě rychlý, dokonce nejrychlejší ze všech jezdců na trati.

Zajímavě také vychází u obou jezdců srovnání kol, v kterých zajížděli a vyjížděli z boxů. Z něj totiž vyplývá, že i když Alonso získal samotnou zastávkou, v součtu těchto dvou kol (in lap a out lap) většinu této výhody ztratil. Tím se ovšem nemusel trápit, protože z boxů vyjel už před Buttonem.

Součet Buttonových kol 36 a 37 činí 3:13,004, u Alonsa pak za kola 37 a 38 dospějeme k číslu 3:12,821. To znamená, že i když Španěl vydělal v boxové uličce osm desetin sekundy, tuto výhodu prohospodařil při nájezdu a výjezdu z boxů na necelé dvě desetiny.

Časy jezdců v GP Itálie

Jezdec/kolo 33 34 35 36 37 38 39 40
Button 1:26,136 1:25,881 1:25,569 1:29,169 1:43,835 1:26,736 1:25,244 1:25,102
Alonso 1:26,112 1:25,998 1:25,603 1:25,479 1:28,594 1:44,227 1:24,942 1:24,680
Další článek: Díky univerzálnosti F10 bychom neměli nikde ztrácet, věří Alonso

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.