Alonsovi odešly pneumatiky stejně jako v Kanadě, ale tentokrát nebyl sám

Alonsovi odešly pneumatiky stejně jako v Kanadě, ale tentokrát nebyl sám

Týmy se i ve Valencii přepočítaly s výdrží pneumatik, ale protože většina uvažovala stejně, na trati to nebylo moc vidět.

Na konci Grand Prix Evropy potkaly potíže s pneumatikami na čele závodu jako prvního Lewise Hamiltona. O pár kol později se v podobné situaci ocitli i ostatní, včetně vedoucího Alonsa.

"Pneumatiky mi odešly asi osm kol před koncem," přiznal španělský pilot Ferrari. "Řekl jsem týmu: ´Je po nich, musíme něco udělat.´ Oni řekli: ´Počkej ještě jeden sektor, protože oni (soupeři) nejsou v tuto chvíli rychlejší než ty.´"

"V dalším sektoru zajeli stejný čas jako já. Takže řekli (tým): ´Počkej další kolo, abychom viděli, o kolik jsou rychlejší.´ A v dalším kole zajeli stejný čas jako my. Čekali jsme další a další kola, pak už zbývali jen tři kola a oni jezdili stejné časy až do konce. Ale pneumatiky odešly stejně jako v Kanadě, ovšem tentokrát všem."

Pro Ferrari byl teoretickou hrozbou Räikkönen, protože Lotus bývá k pneumatikám velmi šetrný. Fin se ale potřeboval nejdřív dostat před Hamiltona, což mu nešlo. "Předjel bych dřív, kdybych mohl," vysvětloval. "Nečekal jsem (záměrně) na poslední nebo předposlední kolo. Prostě jsem neměl rychlost."

"Musel jsem jen čekat, až mu odejdou pneumatiky. Pak jsem měl šanci. Snažil jsem se mu co nejvíc přiblížit, ale nebyl jsem předtím dost rychlý, jinak bych se určitě pokusil předjet."

Fin se nakonec před britského soupeře dostal, ale potvrdil, že na stíhání Alonsa pomýšlet už nemohl. "Ano, zadní pneumatiky byly hodně špatné. Hlavně uprostřed okruhu, ve třech nebo čtyřech zatáčkách držely opravdu špatně. Zbytek tak špatný nebyl. Myslím, že všichni měli podobné problémy."

V Kanadě Alonsovi odešly pneumatiky ve vedení závodu stejně, ale některým soupeřům za ním ne, takže ho rychle stihli předjet Grosjean a Pérez na ojetých pneumatikách a Vettel na nových.

Doporučujeme

Články odjinud