Alonsovi chyběla jeho hlavní zbraň

Tou obvykle bývá závodní rychlost, která se ale v Monaku kamsi vypařila. Španělský pilot přiznává, že dnes nemohl pomýšlet na vysoké umístění. AKTUALIZOVÁNO
Alonsovi chyběla jeho hlavní zbraň

Fernando Alonso v kvalifikaci skončil šestý a hned mu bylo jasné, že je zle. Nemohl počítat s tím, že by zopakoval famózní výsledek ze Španělska. Přesto však doufal, že se dostane před své největší soupeře v boji o titul. To se příliš nepodařilo a Alonso nakonec se štěstím dojel alespoň sedmý.

"Hlavním problémem byla rychlost. Ta nám prostě scházela. Normálně v neděli býváme silní, ale tady to nebyl ten případ. Ale ano, měli jsme i další trable. Tým mi řekl, že deset kol jsem měl pod předním křídlem igelitovou tašku, která negativně ovlivňovala proud vzduchu. Pak se nám zase pod podlahou zasekla část Sergiova předního přítlačného křídla, což nás odhadem stálo třicet až čtyřicet bodů výkonnosti. 

Ale v prvních třiceti kolech a před červenou vlajkou jsme neměli žádné konkrétní potíže. Byli jsme prostě pomalí. Když bojujete s jezdci, kteří mají na kontě dva nebo tři body, vždy si můžete být jistí, že to nebude bez rizika. Znám to z vlastní zkušenosti z let 2008 a 2009. Neměl jsem co ztratit a snažil jsem se předjíždět v prapodivných místech. Občas to i vyšlo. Když si pak zlomíte křídlo, vlastně se toho zas tak moc nestane.

My jsme teď nicméně v boji o šampionát, a tak se ve chvílích, kdy nás někdo předjíždí, musíme dívat do zpětných zrcátek. Proč jsme dojeli na takovéto pozici? Neměli jsme rychlost dnes a ani včera. Když startujete vpředu, víte, že bojujete s lidmi ze špice. Když do závodu nastupujete třeba ze sedmého místa, hrozí vám, že budete bojovat s klukama, kteří nemají co ztratit," naznačil Alonso fakt, že velkým problémem Ferrari stále zůstávají kvalifikace. V Kanadě by prý mělo být Ferrari silnější, minimálně v závodě by se mělo vrátit do staré formy.

Felipe Massa v závodě ošklivě boural a z Monaka tak odletí s rozbolavělým krkem. Po rutinních lékařských prohlídkách byl propuštěn a neměl by mít žádné vážnější zdravotní problémy.

"Dnešní nehoda byla velice podobná té včerejší. Ve skutečnosti ale byly obě nehody zcela odlišné. Oproti včerejšku to vypadá, že dnešní karambol má na vině levá přední část vozu. Je zatím příliš brzo na to, abychom zjistili, co bylo přesnou příčinou, avšak v příštích dnech se v Maranellu pokusíme přijít celé záležitosti na kloub," řekl techniký ředitel Pat Fry. 

Šéf týmu Stefano Domenicali potvrdil, že Felipe Massa je v pořádku a na cestě domů. O jeho účasti ve Velké ceně Kanady za dva týdny nemůže být pochyb. To potvrdil i sám Massa:

"Dnes pro mě závod skončil ve 28. kole v zatáčce Ste. Dévote, tedy ve stejném místě, ve kterém jsem boural v sobotním třetím tréninku. Byl jsem odvezen do nemocnice, abych podstoupil preventivní prohlídky. Naštěstí je vše v pořádku. Jsem v pohodě, trochu mě bolí krk, ale není to nic hrozného. Teď zapracuji na tom, abych byl zpátky ve formě. V Kanadě bych měl být 100% v pořádku. Teď chci hodit tenhle špatný víkend za hlavu a soustředit se na to, abych ve zbytku sezony podával dobré výkony."

Další článek: Tajný barcelonský test Mercedesu bude prošetřovat FIA

18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
10:55 | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.
2. srpna | V úterý a ve středu pokračují testy 18palcových pneumatik. Jezdit budou Mercedes, Ferrari a McLaren. Mercedes nasadí do testu Russella... že by příprava na rok 2022?