Alonsova kariéra v číslech a fotografiích

Fernanda Alonsa čeká poslední závod ve formuli 1. Podívejte se na jeho kariéru ve fotografiích i statistikách.

Fernando Alonso debutoval ve formuli 1 v roce 2001 s Minardi. V dalším roce pracoval jako testovací jezdec pro Renault, za který od roku 2003 závodil. Prvního vítězství dosáhl v Maďarsku 2003.

Alonso odjede poslední závod ve F1 se speciálním zbarvením

Alonso odjede poslední závod ve F1 se speciálním zbarvením

V letech 2005 a 2006 získal titul mistra světa. Poté přešel do McLarenu, kde se však vztah s týmem vyhrotil. Alonso se vrátil do Renaultu a od roku 2010 jezdil za Ferrari. U týmu z Maranella nedokázal získat další titul mistra světa, i když v letech 2010 a 2012 k němu byl velmi blízko.

V roce 2015 se Alonso vrátil k McLarenu. Jeho nejlepším umístěním bylo několik pátých míst.

Alonsova kariéra (bez Abú Dhabí 2018)

  • Startů: 310 
  • Účast ve víkendu F1: 313
  • Vítězství: 32 (naposledy Španělsko 2013)
  • Pódií: 97 (naposledy Maďarsko 2014)
  • Pole position: 22 (naposledy Německo 2012)
  • Nejrychlejší kola: 23 (naposledy Maďarsko 2017)
  • Body: 1899

Alonso celkem třikrát neodstartoval do závodu. Dva případy jsou poměrně známé a jednoznačné. Vloni v Rusku kvůli problému s motorem Honda musel svůj vůz odstavit už v zahřívacím kole.

Další „DNS“ získal Alonso v roce 2005 ve staré cihelně. Jezdci s pneumatikami Michelin tehdy v Indianapolis po zaváděcím kole zajeli rovnou do boxů a do GP USA odstartovalo jen 6 vozů.

Třetí Alonsovo „DNS“ není tak známé a jednoznačné, takže se na něj zapomíná. 

Došlo k němu ve Velké ceně Belgie ve Spa v roce 2001. Alonso do závodu normálně odstartoval. Po pár kolech ale došlo k velké nehodě Luciana Burtiho a Eddieho Irvina. Burti byl zraněn a sezónu nedokončil. U týmu Prost ho na zbývající závody nahradil Tomáš Enge. 

Alonso mezitím odstoupil kvůli problému s převodovkou. Výsledek části závodu po restartu byl počítán jako celkový výsledek závodu. 

Irvine, Räikkönen a Alonso se restartu nezúčastnili, takže u jejich jména je oficiálně uvedeno, že do něj neodstartovali. 

Vzdálenosti

  • Kol v závodech: 16 724
  • Kilometrů v závodech: 83 547
  • Kol ve vedení závodu: 1 767

Vítězství

V celkovém počtu vítězství je Alonso na desátém místě historických tabulek. Současně je po Verstappenovi a Vettelovi třetím nejmladším vítězem závodu F1.

  • Třikrát: Malajsie, Bahrajn, Evropa, Německo
  • Dvakrát: Čína, Španělsko, Monako, Velká Británie, Japonsko, Itálie, Singapur
  • Jednou: Maďarsko, San Marino, Francie, Austrálie, Kanada, Jižní Korea

Souboje s týmovými kolegy

Zajímavé statistiky přinesl nedávno Motorsportmagazine, který se podíval na souboje Alonsa, Vettela a Hamiltona s týmovými kolegy. Alonso z nich vyšel nejlépe.

Kvalifikace

Týmový kolega (sezóna) Rozdíl ve výkonu
Trulli (2003) -0.047%
Button (2015) 0.000%
Trulli (2004) +0.004%
Hamilton (2007) +0.016%
Massa (2013) +0.084%
Button (2016) +0.139%
Massa (2012) +0.177%
Vandoorne (2017) +0.195%
Fisichella (2006) +0.224%
Grosjean (2009) +0.386%
Massa (2011) +0.427%
Massa (2010) +0.460%
Räikkönen (2014) +0.549%
Fisichella (2005) +0.550%
Piquet (2008) +0.598%
Piquet (2009) +0.663%

Závody

Skóre Podíl závodů, ve kterých byl Alonso výsledkově lepší
Alonso 6-5 Hamilton 54.5% (1 sezóna)
Alonso 15-11 Button 57.7% (2 sezóny)
Alonso 10-3 Trulli 76.9% (2 sezóny)
Alonso 56-8 Massa 87.5% (4 sezóny)
Alonso 20-2 Piquet 90.9% (2 sezóny)
Alonso 10-1 Vandoorne 90.9% (1 sezóna)
Alonso 22-2 Fisichella 91.7% (2 sezóny)
Alonso 14-1 Räikkönen 93.3% (1 sezóna)
Alonso 4-0 Grosjean 100% (část sezóny)

Foto: McLaren

Diskuze (30) Další článek: Někteří jezdci budou mít v Abú Dhabí speciální design helmy
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.