Alonsova kariéra v číslech a fotografiích

Fernanda Alonsa čeká poslední závod ve formuli 1. Podívejte se na jeho kariéru ve fotografiích i statistikách.

Fernando Alonso debutoval ve formuli 1 v roce 2001 s Minardi. V dalším roce pracoval jako testovací jezdec pro Renault, za který od roku 2003 závodil. Prvního vítězství dosáhl v Maďarsku 2003.

Alonso odjede poslední závod ve F1 se speciálním zbarvením

Alonso odjede poslední závod ve F1 se speciálním zbarvením

V letech 2005 a 2006 získal titul mistra světa. Poté přešel do McLarenu, kde se však vztah s týmem vyhrotil. Alonso se vrátil do Renaultu a od roku 2010 jezdil za Ferrari. U týmu z Maranella nedokázal získat další titul mistra světa, i když v letech 2010 a 2012 k němu byl velmi blízko.

V roce 2015 se Alonso vrátil k McLarenu. Jeho nejlepším umístěním bylo několik pátých míst.

Alonsova kariéra (bez Abú Dhabí 2018)

  • Startů: 310 
  • Účast ve víkendu F1: 313
  • Vítězství: 32 (naposledy Španělsko 2013)
  • Pódií: 97 (naposledy Maďarsko 2014)
  • Pole position: 22 (naposledy Německo 2012)
  • Nejrychlejší kola: 23 (naposledy Maďarsko 2017)
  • Body: 1899

Alonso celkem třikrát neodstartoval do závodu. Dva případy jsou poměrně známé a jednoznačné. Vloni v Rusku kvůli problému s motorem Honda musel svůj vůz odstavit už v zahřívacím kole.

Další „DNS“ získal Alonso v roce 2005 ve staré cihelně. Jezdci s pneumatikami Michelin tehdy v Indianapolis po zaváděcím kole zajeli rovnou do boxů a do GP USA odstartovalo jen 6 vozů.

Třetí Alonsovo „DNS“ není tak známé a jednoznačné, takže se na něj zapomíná. 

Došlo k němu ve Velké ceně Belgie ve Spa v roce 2001. Alonso do závodu normálně odstartoval. Po pár kolech ale došlo k velké nehodě Luciana Burtiho a Eddieho Irvina. Burti byl zraněn a sezónu nedokončil. U týmu Prost ho na zbývající závody nahradil Tomáš Enge. 

Alonso mezitím odstoupil kvůli problému s převodovkou. Výsledek části závodu po restartu byl počítán jako celkový výsledek závodu. 

Irvine, Räikkönen a Alonso se restartu nezúčastnili, takže u jejich jména je oficiálně uvedeno, že do něj neodstartovali. 

Vzdálenosti

  • Kol v závodech: 16 724
  • Kilometrů v závodech: 83 547
  • Kol ve vedení závodu: 1 767

Vítězství

V celkovém počtu vítězství je Alonso na desátém místě historických tabulek. Současně je po Verstappenovi a Vettelovi třetím nejmladším vítězem závodu F1.

  • Třikrát: Malajsie, Bahrajn, Evropa, Německo
  • Dvakrát: Čína, Španělsko, Monako, Velká Británie, Japonsko, Itálie, Singapur
  • Jednou: Maďarsko, San Marino, Francie, Austrálie, Kanada, Jižní Korea

Souboje s týmovými kolegy

Zajímavé statistiky přinesl nedávno Motorsportmagazine, který se podíval na souboje Alonsa, Vettela a Hamiltona s týmovými kolegy. Alonso z nich vyšel nejlépe.

Kvalifikace

Týmový kolega (sezóna) Rozdíl ve výkonu
Trulli (2003) -0.047%
Button (2015) 0.000%
Trulli (2004) +0.004%
Hamilton (2007) +0.016%
Massa (2013) +0.084%
Button (2016) +0.139%
Massa (2012) +0.177%
Vandoorne (2017) +0.195%
Fisichella (2006) +0.224%
Grosjean (2009) +0.386%
Massa (2011) +0.427%
Massa (2010) +0.460%
Räikkönen (2014) +0.549%
Fisichella (2005) +0.550%
Piquet (2008) +0.598%
Piquet (2009) +0.663%

Závody

Skóre Podíl závodů, ve kterých byl Alonso výsledkově lepší
Alonso 6-5 Hamilton 54.5% (1 sezóna)
Alonso 15-11 Button 57.7% (2 sezóny)
Alonso 10-3 Trulli 76.9% (2 sezóny)
Alonso 56-8 Massa 87.5% (4 sezóny)
Alonso 20-2 Piquet 90.9% (2 sezóny)
Alonso 10-1 Vandoorne 90.9% (1 sezóna)
Alonso 22-2 Fisichella 91.7% (2 sezóny)
Alonso 14-1 Räikkönen 93.3% (1 sezóna)
Alonso 4-0 Grosjean 100% (část sezóny)

Foto: McLaren

Další článek: Někteří jezdci budou mít v Abú Dhabí speciální design helmy

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00