Alonsova kariéra v číslech a fotografiích

Fernanda Alonsa čeká poslední závod ve formuli 1. Podívejte se na jeho kariéru ve fotografiích i statistikách.

Fernando Alonso debutoval ve formuli 1 v roce 2001 s Minardi. V dalším roce pracoval jako testovací jezdec pro Renault, za který od roku 2003 závodil. Prvního vítězství dosáhl v Maďarsku 2003.

Alonso odjede poslední závod ve F1 se speciálním zbarvením

Alonso odjede poslední závod ve F1 se speciálním zbarvením

V letech 2005 a 2006 získal titul mistra světa. Poté přešel do McLarenu, kde se však vztah s týmem vyhrotil. Alonso se vrátil do Renaultu a od roku 2010 jezdil za Ferrari. U týmu z Maranella nedokázal získat další titul mistra světa, i když v letech 2010 a 2012 k němu byl velmi blízko.

V roce 2015 se Alonso vrátil k McLarenu. Jeho nejlepším umístěním bylo několik pátých míst.

Alonsova kariéra (bez Abú Dhabí 2018)

  • Startů: 310 
  • Účast ve víkendu F1: 313
  • Vítězství: 32 (naposledy Španělsko 2013)
  • Pódií: 97 (naposledy Maďarsko 2014)
  • Pole position: 22 (naposledy Německo 2012)
  • Nejrychlejší kola: 23 (naposledy Maďarsko 2017)
  • Body: 1899

Alonso celkem třikrát neodstartoval do závodu. Dva případy jsou poměrně známé a jednoznačné. Vloni v Rusku kvůli problému s motorem Honda musel svůj vůz odstavit už v zahřívacím kole.

Další „DNS“ získal Alonso v roce 2005 ve staré cihelně. Jezdci s pneumatikami Michelin tehdy v Indianapolis po zaváděcím kole zajeli rovnou do boxů a do GP USA odstartovalo jen 6 vozů.

Třetí Alonsovo „DNS“ není tak známé a jednoznačné, takže se na něj zapomíná. 

Došlo k němu ve Velké ceně Belgie ve Spa v roce 2001. Alonso do závodu normálně odstartoval. Po pár kolech ale došlo k velké nehodě Luciana Burtiho a Eddieho Irvina. Burti byl zraněn a sezónu nedokončil. U týmu Prost ho na zbývající závody nahradil Tomáš Enge. 

Alonso mezitím odstoupil kvůli problému s převodovkou. Výsledek části závodu po restartu byl počítán jako celkový výsledek závodu. 

Irvine, Räikkönen a Alonso se restartu nezúčastnili, takže u jejich jména je oficiálně uvedeno, že do něj neodstartovali. 

Vzdálenosti

  • Kol v závodech: 16 724
  • Kilometrů v závodech: 83 547
  • Kol ve vedení závodu: 1 767

Vítězství

V celkovém počtu vítězství je Alonso na desátém místě historických tabulek. Současně je po Verstappenovi a Vettelovi třetím nejmladším vítězem závodu F1.

  • Třikrát: Malajsie, Bahrajn, Evropa, Německo
  • Dvakrát: Čína, Španělsko, Monako, Velká Británie, Japonsko, Itálie, Singapur
  • Jednou: Maďarsko, San Marino, Francie, Austrálie, Kanada, Jižní Korea

Souboje s týmovými kolegy

Zajímavé statistiky přinesl nedávno Motorsportmagazine, který se podíval na souboje Alonsa, Vettela a Hamiltona s týmovými kolegy. Alonso z nich vyšel nejlépe.

Kvalifikace

Týmový kolega (sezóna) Rozdíl ve výkonu
Trulli (2003) -0.047%
Button (2015) 0.000%
Trulli (2004) +0.004%
Hamilton (2007) +0.016%
Massa (2013) +0.084%
Button (2016) +0.139%
Massa (2012) +0.177%
Vandoorne (2017) +0.195%
Fisichella (2006) +0.224%
Grosjean (2009) +0.386%
Massa (2011) +0.427%
Massa (2010) +0.460%
Räikkönen (2014) +0.549%
Fisichella (2005) +0.550%
Piquet (2008) +0.598%
Piquet (2009) +0.663%

Závody

Skóre Podíl závodů, ve kterých byl Alonso výsledkově lepší
Alonso 6-5 Hamilton 54.5% (1 sezóna)
Alonso 15-11 Button 57.7% (2 sezóny)
Alonso 10-3 Trulli 76.9% (2 sezóny)
Alonso 56-8 Massa 87.5% (4 sezóny)
Alonso 20-2 Piquet 90.9% (2 sezóny)
Alonso 10-1 Vandoorne 90.9% (1 sezóna)
Alonso 22-2 Fisichella 91.7% (2 sezóny)
Alonso 14-1 Räikkönen 93.3% (1 sezóna)
Alonso 4-0 Grosjean 100% (část sezóny)

Foto: McLaren

Další článek: Někteří jezdci budou mít v Abú Dhabí speciální design helmy

21:35 | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.
17. září | Před 90 lety se narodil Stirling Moss
17. září | Šíří se spekulace, že bychom se jméno druhého jezdce Haasu pro příští rok (vedle Magnussena) mohli dozvědět do začátku prvního tréninku v Singapuru. Podle Haasu se vybírá mezi Grosjeanem a Hülkenbergem.
16. září | Mattia Binotto věří, že Ferrari může letos ještě vyhrát.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10