Alonsova dovolená končí, kolotoč WEC se stěhuje na Silverstone

Již tuto neděli bude šestihodinovým závodem pokračovat sezóna světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC na britském okruhu Silverstone. Fernandu Alonsovi tak skončí letní závodnická pauza o něco dříve.
Alonsova dovolená končí, kolotoč WEC se stěhuje na Silverstone

Silverstone patří k nejtradičnějším zastávkám FIA WEC od obnovení šampionátu v roce 2012. V moderní éře WEC se zde z celkového triumfu a zisku slavné Tourist Trophy radovalo třikrát Audi, dvakrát Toyota a jedenkrát Porsche.

Jezdci Toyoty #8 Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima a Sebastien Buemi přijedou na Silverstone jako průběžní lídři mistrovství světa poté, co společně vyhráli dva úvodní podniky „supersezóny“ ve Spa a v Le Mans. Trojice pilotů prototypu #8 má nyní na kontě 65 bodů, zatímco jezdci ze sesterské Toyoty #7 mají po dvou druhých místech bodů 45.

Alonsovi nestačí triple crown, ve WEC chce titul

Alonsovi nestačí triple crown, ve WEC chce titul

Třetí místo v pořadí mistrovství světa drží Thomas Laurent, Gustavo Menezes a Mathias Beche, kteří společně tvoří posádku nejlepšího netovárního vozu Rebellion R13 Gibson #3 švýcarské stáje Rebellion Racing. Tato trojice v prvních dvou závodech obsadila dvě třetí místa.

Na Silverstonu se ve třídě LMP 1 objeví pouze osm vozů namísto deseti v Le Mans. Důvodem je změna dodavatele motorů u prototypů Ginetta G60-LT-P1, které do WEC nasazuje tým Manor. Tyto vozy byly původně poháněny motory od firmy Mecachrome, po Le Mans se však Manor rozhodl pro přechod k pohonným jednotkám AER.

Problém pro Manor spočívá ve skutečnosti, že změna dodavatele motoru se podle pravidel WEC bere stejně jako nasazení nového modelu vozu, který musí projít homologačním procesem. Žádost o homologaci však musí být podána minimálně měsíc před příštím závodem, jenomže Manor tento termín nestihl. Prototypy Ginetta se tak do WEC vrátí až v další šestihodinovce pod horou Fuji v Japonsku.

Fotogalerie: Vítězství Alonsa a Toyoty v Le Mans

Fotogalerie: Vítězství Alonsa a Toyoty v Le Mans

Ve třídě LMP 2 vede po dvou závodech šampionát posádka týmu Signatech Alpine Nicolas Lapierre, Pierre Thiriet, Andre Negrao s průběžným ziskem 57 bodů po druhém místě ve Spa a triumfu v Le Mans.

Mezi piloty speciálů GTE zatím hoří bitva o čelo mistrovství světa mezi továrními jezdci Porsche a Fordu. Posádka Michael Christensen, Kevin Estre z vozu Porsche 911 RSR #92 má po druhém místě ve Spa a vítězství v Le Mans na kontě 56 bodů a vede mistrovství světa s osmibodovým náskokem na trojici Billy Johnson, Stefan Mücke, Olivier Pla z Fordu #66. Po nevýrazném začátku sezóny se budou chtít do bojů na čele určitě zapojit také tovární vozy Ferrari, BMW a Aston Martin, v LMGTE – PRO nás tak bezpochyby čeká zajímavá podívaná.

Závodní víkend na Silverstonu startuje v pátek volnými tréninky, šestihodinový závod poté odstartuje v neděli ve 13:00. Závěr závodu budete moci sledovat od 18:15 na Eurosportu 1, kvalifikaci i závod v plné délce bude možné jako obvykle sledovat za poplatek přes oficiální stream na webu fiawec.com.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Další článek: Dvě povinné zastávky? Ve formuli 1 zatím ne