Fernando Alonso se po testech s nastavitelným zadním křídlem nedomnívá, že by předjíždění v letošní sezóně bylo až příliš snadné.
V závodech si letos jezdci budou moci pomáhat na předem určené rovince nastavitelným zadním křídlem. Při jeho aktivaci navýší maximální rychlost vozu. Učinit tak budou moci jen pokud budou na soupeře před sebou ztrácet méně než sekundu, aby si pomohli při předjíždění.
Po zkušenostech z testů ve Valencii a Jerezu Fernando Alonso uvedl pro Gazzettu dello Sport, že předjíždění zůstane obtížné. "Pokud je auto před vámi pomalejší jen o desetinu sekundy na kolo, pak vám nastavitelné křídlo stačit nebude," zhodnotil.
"Může být užitečné, pokud je to auto před vámi pomalejší o sekundu nebo dvě. Možná má tohle pravidlo pomoci předjíždět, když je závod zkažený nemožností předjet mnohem pomalejší auto, jako se mi to stalo s Petrovem v Abú Zabí. Předjíždění mezi předními vozy bude i v roce 2011 těžké."
FIA chce nalézt rozumnou míru obtížnosti předjížděcích manévrů s pomocí zadního křídla, proto si vyhradila právo upravit podmínky jeho použití. V současnosti platí, že ztráta na soupeře nesmí být větší než sekunda a aktivace bude možná nejdříve 600 metrů před koncem rovinky.
"Nemyslím, že to bude moc efektivní. Ta vzdálenost musí být mnohem delší," komentoval technický ředitel Williamsu Sam Michael. "Aby to bylo efektivní, musíte to použít na celé rovince. Ale záleží na tom, co chcete udělat. Pokud chcete, aby předjíždění bylo téměř nemožné až možné, tak to takhle bude fungovat. Nemyslím, že by někdy nastala situace, kdy by jezdci jen tak předjížděli, na to to křídlo nestačí."