Alonso: Zadní křídlo pomůže jen proti výrazně pomalejšímu vozu

Fernando Alonso se po testech s nastavitelným zadním křídlem nedomnívá, že by předjíždění v letošní sezóně bylo až příliš snadné.
Alonso: Zadní křídlo pomůže jen proti výrazně pomalejšímu vozu

V závodech si letos jezdci budou moci pomáhat na předem určené rovince nastavitelným zadním křídlem. Při jeho aktivaci navýší maximální rychlost vozu. Učinit tak budou moci jen pokud budou na soupeře před sebou ztrácet méně než sekundu, aby si pomohli při předjíždění.

Po zkušenostech z testů ve Valencii a Jerezu Fernando Alonso uvedl pro Gazzettu dello Sport, že předjíždění zůstane obtížné. "Pokud je auto před vámi pomalejší jen o desetinu sekundy na kolo, pak vám nastavitelné křídlo stačit nebude," zhodnotil.

"Může být užitečné, pokud je to auto před vámi pomalejší o sekundu nebo dvě. Možná má tohle pravidlo pomoci předjíždět, když je závod zkažený nemožností předjet mnohem pomalejší auto, jako se mi to stalo s Petrovem v Abú Zabí. Předjíždění mezi předními vozy bude i v roce 2011 těžké."

FIA chce nalézt rozumnou míru obtížnosti předjížděcích manévrů s pomocí zadního křídla, proto si vyhradila právo upravit podmínky jeho použití. V současnosti platí, že ztráta na soupeře nesmí být větší než sekunda a aktivace bude možná nejdříve 600 metrů před koncem rovinky.

"Nemyslím, že to bude moc efektivní. Ta vzdálenost musí být mnohem delší," komentoval technický ředitel Williamsu Sam Michael. "Aby to bylo efektivní, musíte to použít na celé rovince. Ale záleží na tom, co chcete udělat. Pokud chcete, aby předjíždění bylo téměř nemožné až možné, tak to takhle bude fungovat. Nemyslím, že by někdy nastala situace, kdy by jezdci jen tak předjížděli, na to to křídlo nestačí."

Diskuze (126) Další článek: Testy - Jerez, pátek, sobota a neděle
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10