Fernando Alonso v polovině Velké ceny Číny formule 1 zajel do boxů a mechanici Astonu Martin mu nasadili měkkou sadu pneumatik. Španěl neměl jinou možnost, jelikož mu po sprintovém víkendu už nezbývala žádná nová tvrdá sada.
Alonso do závodu v Šanghaji vstupoval jen s jednou novou tvrdou sadou a dvěma novými středními sadami pneumatik. Na nové střední sadě do závodu startoval a už po 11 kolech přezul na novou tvrdou sadu. Když pak vyjel safety car, neměl na rozdíl od svých soupeřů takovou možnost výběru pneumatik.
Alonsovi už nezbývaly žádné nové tvrdé pneumatiky, se kterými by dojel až do cíle. Aston Martin se proto rozhodl nasadit mu pro restart závodu červenou sadu pneumatik Pirelli.

Tím byl Alonso odsouzen ke strategii tří zastávek. Při poslední návštěvě mechaniků dostal pro zbytek závodu Španěl druhou novou střední směs. Zastávkou se propadl z pátého na dvanácté místo, ze kterého se dokázal posunout na konečnou sedmou pozici. Navíc získal bod za nejrychlejší kolo.
„Neměli jsme už žádné tvrdé pneumatiky. Měli jsme jedny měkké a jedny střední a 35 kol před námi, což podle našich výpočtů nešlo dojet,“ řekl Alonso.
„Hodně kol se odjelo za safety carem při odstraňování Sauberu. Jakmile safety car zajel, znovu se jelo za zpomalovacím vozem, protože piloti bourali.
„Cítil jsem, že jsem rychlý, pozice ale nevypadaly dobře, když jsem byl desátý. Byla to naše jediná strategie. Bylo ale dobré zajet nejrychlejší kolo a cítit rychlost vozu. Letos je velmi snadné DRS, takže předjíždění bylo jednoduché. Skoro jsem boural v poslední zatáčce, tlačil jsem na maximum.“