Alonso vs. Massa: Byl to jen incident, nemají spolu problém, říkají u Ferrari

Fernando Alonso v Číně šokoval nevídaným přešlapem. Na roštu dupl příliš brzy na plyn a ulil start závodu. Další téma k hovoru pak dal fanouškům při jedné ze svých cest do boxů, když se protlačil před týmového kolegu.

Ze zpackaného začátku nebylo zkušenému Španělovi do smíchu. „Udělal jsem obrovskou chybu, moje reflexy mě zradily. Ještě nikdy se mi nic takového nestalo. Překvapil jsem sám sebe,“ komentoval. Předčasným startem se ze třetího místa dostal na první před oba red bully. Vedení závodu ho ale hned potrestalo průjezdem boxy, takže se rázem propadl na šestnácté místo.

Po čase narazil na Felipeho Massu. Když oba mířili v 19. kole k výměně pneumatik, Alonso se na poslední rovince dostal na kolegovu úroveň a v zatáčce na vjezdu do uličky se protáhl před něj. Massa musel do trávy a ostře sledovaná jezdecká dvojce se okamžitě dostala do řečí.

„Kdyby to nebyl můj týmový kolega, tolik by se o tom nemluvilo. Pro mě to byl normální manévr. Rozhodně to nepoškodí náš vztah,“ bránil se Alonso.

Ani šéf týmu Stefano Domenicali na sobě nedal znát znepokojení. „Viděli jsme to jen v televizi ze záznamu. Myslím, že to byl prostě závodní incident. Jezdci mezi sebou nemají absolutně žádný problém. Když závodíte vždycky naplno, může se něco takového stát. Fernando je prostě závodník. Felipe tu situaci zvládl dobře, i když si umím představit, že to nebylo jednoduché.“

Sám Massa se omezil jen na suché konstatování. „Skončil jsem v louži, vyjel z dráhy a ztratil trochu kontrolu nad autem. Pak jsem musel čekat v boxech a ztratil několik míst.“

Alonsovi se po incidentu podařilo prokousat z jedenáctého místa až na čtvrté. I přesto, že Ferrari bylo z těch týmů, které krátce po startu přezouvaly na přechodné pneumatiky a následně se musely vracet na suché. Spolu s penalizací se počet Španělových návštěv v boxech zastavil na pěti.

„Pět zastávek je každopádně neobvyklá záležitost. I tak ale myslím, že jsme se rozhodovali správně. U takových závodů vždycky zjistíte až na konci, co bylo nejlepší řešení. Nikdo z nás nemá křišťálovou kouli,“ řekl Alonso.

„Po tom ulitém startu předvedl Fernando neuvěřitelně skvělý výkon. Podle mě jsme na víc dosáhnout nemohli,“ podotkl Domenicali.

Felipe Massa nakonec dojel devátý. Těsně před koncem závodu porazil v souboji bývalého týmového kolegu Michaela Schumachera. „V posledních kolech jsem hodně bojoval s pneumatikami, ale Michael byl na tom ještě hůř, takže jsem ho mohl předjet,“ řekl Massa. „Nemůžu být spokojený s výsledkem. Dva body jsou lepší než nic, ale v dalších závodech se musíme zlepšit. Musíme zapracovat na vývoji auta.“

Zvláštní ocenění si dnes vysloužili mechanici týmu. „Mechanici v boxech si zaslouží velkou pochvalu. Zvládli tři dvojité zastávky bez jediné chyby. Odvedli skvělou práci a pomohli jezdcům získat nějaká ta místa,“ zdůraznil Domenicali.

Další článek: Jan Charouz si dojel pro druhé místo v závodě formule Renault 3.5

13:57 | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.
4. května | Alfa Romeo nasadí Kubicu do pátečního tréninku + testů 18palcových pneumatik Pirelli po víkendu.
3. května | Ve Španělsku bude 1000 fanoušků. Půjde o vylosované členy místního klubu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00