Alonso vidí ve výkonu Ferrari jiskřičku naděje

Ještě nemusí být po všem, myslí si pilot Scuderie, který se díky výborné jízdě posunul z devátého místa na startu na druhou pozici v cíli. AKTUALIZOVÁNO
Alonso vidí ve výkonu Ferrari jiskřičku naděje

Co se bodového stavu týče, Velká cena Belgie Alonsovi pranic nepomohla. Na Vettela ztratil sedm bodů a v celkovém pořadí mu jich na první pozici chybí již šestačtyřicet. Situace je tedy vážná, ale podle Alonsa určitě ne kritická. Ten vidí pozitiva a naději v tom, že se Ferrari oproti Maďarsku viditelně zvedlo a povzbuzující byla i rychlost rudých vozů v belgickém závodě.

"Z tohoto víkendu si odnáším pozitivní pocity, nové součástky, které jsme sem přivezli, se vyplatily. Ano, ztratili jsme sedm bodů, ale o víkendech, kdy Red Bull dominuje, nám nezbývá nic jiného než minimalizovat ztrátu. V takových situacích musíme z vozu dostat vše, což se nám dnes povedlo. 

Včera jsme měli velkou smůlu ve třetí části kvalifikace, a tak jsme museli taktiku do závodu vymyslet tak, aby vyšla bezvadně. Rychlost a strategie byly dobré, dokázali jsme získat zpět pár pozic, ale hlavně jsme nasbírali body a naději pro další závody. 

Nesmí se zapomínat na to, že v prvních pěti závodech jsme byli opravdu hodně konkurenceschopní, dva z těch závodů jsme vyhráli a vůz byl dost dobrý na to, abychom mohli pokaždé pomýšlet na stupně vítězů. 

Pak jsme trochu zaváhali a udělali krok zpět, ovšem nyní to zase vypadá, že jsme nabrali správný směr a novinky, které na vůz nasazujeme, začínají fungovat a přináší to, co očekáváme. Dává nám to možnost se zlepšovat. 

Musíme ztenčit ztrátu a snažit se o zisk pole positions. Šampionát je velmi dlouhý. Když máte výborný vůz a dokážete vyhrát třeba šest závodů v řadě, můžete být rychle zpátky ve hře. Uvidíme, jestli na něco takového máme," zůstává Alonso nezdolným optimistou. 

Felipe Massa měl výrazně větší problémy s posouváním se polem vpřed. Situaci mu ztěžoval například porouchaný systém KERS. 

"Od raných fází závodu to byla pěkná patálie. Samotný start se podařil, ale abych se pak vyhnul kolizi s Grosjeanem, musel jsem zpomalit a přepustit zhruba čtyři pozice. Pak už se to jen komplikovalo. Několik kol jsem zápolil s ovládáním KERS a vázla i rádiová komunikace. Když se vše vrátilo k normálu, nebylo už jednoduché dohnat ztrátu. Ačkoliv rozhodnutí uspíšit první zastávku pomohla předjet několik jezdců, chyběla mi rychlost. 

V posledním stintu na tvrdých pneumatikách bylo auto hodně dobré. Podařilo se mi díky tomu polepšit si o pár důležitých míst a pěkně předjet Grosjeana. Se sedmým místem jako takovým nemůžu být spokojený. Vůz si zasloužil víc. Fakt, že jsme konkurenceschopnější než v předchozích závodech ale naznačuje, že jdeme správným směrem. Můžeme doufat, že se ve zbytku sezony budeme dál zlepšovat," prohlásil Massa.

Další článek: Střed pole: Na body dosáhli jen Sutil s Ricciardem

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10