Alonso věří, že McLaren zrychlí o více než 2 sekundy

Fernando Alonso poskytl Top Gearu rozhovor o letošní sezóně i o výhledu na roky 2016 a 2017.
Alonso věří, že McLaren zrychlí o více než 2 sekundy

Top Gear: Jak se vyrovnáváš na osobní úrovní s tak náročnou sezónou, jakou si zažil?

Fernando Alonso: Učíme se z toho, jsme stále jednotní a pracujeme v harmonii. To bylo v tomto roce to pozitivní, negativní byl výsledek. Existují určité části vašeho já, které se stále učí. Takhle to bylo i v letošním roce. Způsob, jakým tým reagoval na problémy, byl velmi inspirující, hodně jsem se toho naučil. Japonská kultura je trochu odlišná. Nelze nikoho obviňovat, od prvního dne tým chápal výzvu.

TG: Diskuse o roce volna pomalu vyprchají. Budeš na startovním roštu v Austrálii?

FA: Ano. Ron o tom mluvil v pátek a v sobotu řekl opak, ale to už nikdo neposlouchal. Mluvil jsem v pátek s Ronem a on řekl: „Vyjasním to.“ Já jsem říkal opak v pátek, v sobotu a v neděli…a jsem si jistý, že na stejnou otázku budu odpovídat i v lednu.

Alonso si pro příští rok přeje napjatější vztah s Buttonem

Alonso si pro příští rok přeje napjatější vztah s Buttonem

TG: Tvá frustrace v médiích musí být dost intenzivní…

Ne, protože vím, že některé zprávy a směry jsou atraktivnější než jiné a vy se s tím musíte vypořádat. Vy sám víte, o co vám jde, co jste řekl, neřekl a co lidé řekli a neřekli. Když jsou kolem vás polemiky a otázky a vy víte, že nejsou pravdivé, musíte je zastavit.

Loňský Fernando byl frustrovanější, říká Alonso  

Loňský Fernando byl frustrovanější, říká Alonso  

TG: Tvé myšlenky se určitě silně zaměřují na rok 2016? Jenson nám dříve řekl, že zlepšení o dvě sekundy je možné…

FA: S tím souhlasím, možná i o více než to.

 

Budou tu radikální změny pohonné jednotky z hlediska designu a filozofie.

 

TG: Opravdu?

FA: Ano. Ale každý se zlepší mezi půl sekundou a sekundou. To je normální krok, kterého mohou špičkové týmy dosáhnout během zimy. My ztrácíme dvě sekundy, takže musíme udělat více než to. Pohonná jednotka bude hlavní věc pro odemčení tohoto potenciálu. Budou tu radikální změny pohonné jednotky z hlediska designu a filozofie. Víme, že ztrácíme na rovinkách. Všechna řešení, na která jsme přišli, přinesou výrazné zlepšení v čase na kolo.

TG: Na čem byste trval, kdybyste navrhoval vůz pro rok 2017?

FA: Větší motory, větší výkon.

TG: Méně aerodynamiky?

FA: Nebo možná více aerodynamiky. Více svobody pro týmy v oblasti vývoje a více testování. Podobně, jako na tom byla F1 před 10 lety, což je občas vnímáno jako nákladnější, o čemž pochybuji, protože současné nové technologie – jako simulátory – zvyšují náklady.  

Pokud si některé týmy nemohou dovolit testovat, je to přirozené, je to sport. Real Madrid si může koupit některé hráče, které jiné týmy nemohou. Ale nemohou říct, že jim je to líto. V F1 je potřeba vždy chránit menší týmy, ale pokud nemohou testovat, pak nemohou testovat.

TG: Přemýšlíš, co bude po roce 2016?

FA: Musíte být velmi otevřený všem možnostem. Právě teď si myslím, že je to ještě hodně daleko. Uvidíme, co přijde v nejbližších 18 měsících. Zda splníme nebo nesplníme cíle a jaká bude motivace pro pokračování v F1.

Alonsa se v závěru zeptali i na slavné opalování v Brazílii, které se stalo hitem internetu. „Ano, jiná tribuna. Byla jen pro mě. Později jsem si ty vtipy užíval. Nevím proč se to stalo na sociálních sítích tak velkou věcí.“

#PlacesAlonsoWouldRatherBe  

#PlacesAlonsoWouldRatherBe  

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (75) Další článek: Wolff: Nemůžeme za to, že dominujeme