Alonso věří, že Ferrari bude v závodě znovu silnější než v kvalifikaci

Alonso označil kvalifikaci i volné tréninky jako bezproblémové, ani při dlouhých výjezdech neměl problémy s pneumatikami, věří si minimálně na pódium. Massa odstartuje na tvrdých gumách. AKTUALIZOVÁNO.
Alonso věří, že Ferrari bude v závodě znovu silnější než v kvalifikaci

Vozy Ferrari odstartují do Velké ceny Bahrajnu z druhé řady. Fernando Alonso se kvalifikoval jako třetí a Felipe Massa se po penalizacích Marka Webbera a Lewise Hamiltona posunul z šesté příčky na čtvrtou.

Alonso z výsledku rozhodně není zklamaný. Právě ze třetího místa na startovním roštu Španěl vyhrál před týdnem v Číně. V závodním režimu si věří i na okruhu Sakhir, kde zajel v dopoledním tréninku nejrychlejší čas. "Je pravda, že o nedělích se náš výkon zlepšuje a jsme konkurenceschopnější než v sobotu. Páteční dlouhé výjezdy byly víceméně OK, neměli jsme větší problémy s pneumatikami. Zítřek bude pro nás dobrou příležitostí být konzistenní. Můžeme bojovat o pódium, možná i o vítězství, což by bylo ještě lepší," věří dvojnásobný mistr světa.

Rodák z Ovieda nakonec při druhém výjezdu ve třetí části kvalifikace zamířil do boxů už v měřeném kole. "V poslední zatáčce jsem viděl, že jsem o jeden a půl desetiny pomalejší, tak jsme se rozhodli zajet do boxů a ušetřit pneumatiky. Nikdy nevíte, jestli je v závodě nebudete muset použít," vysvětlil. "Jindy se v kvalifikaci dost trápíme, zatímco dnes jsme byli spokojeni. Dostali jsme se na velmi dobrou pozici, abychom závodili s nejlepšími a bojovali o pódium."

Vicemistr světa z uplynulé sezony je rád, že po jeho boku bude tentokrát stát Massa. "Myslím, že to je mnohem lepší než Lewisův mercedes," dodal s úsměvem. Přestože z pole position startuje Nico Rosberg, za hlavní soupeře pro závod považuje vozy Red Bull a Lotus. "Jaká strategie bude nejlepší, poznáme až zítra. Je nemožné cokoliv předpovídat, ale myslím, že nejlepší pneumatiky pro závod budou tvrdé, ty by měly pracovat v náš prospěch."

Massa ve třetí části zariskoval a nakonec se rozhodl vyjet na tvrdších pneumatikách. "Necítil jsem se schopen bojovat na střední směsi o nejlepší pozice, auto mělo malou přilnavost a problémy se zadní částí. Byla velká šance, že na tvrdých pneumatikách skončím vzadu, ale rozhodl jsem se pro ně, cítil jsem se na nich lépe," vysvětlil svůj riskantní tah, který mu vyšel. Po penalizaci Webbera a Hamiltona se posunul z původně šesté pozice na čtvrtou. "Odtud můžu závodit s nejlepšími. Start na středních pneumatikách bude určitě výhoda, ale pro dobrý závod je zásadní najít tu nejlepší strategii."

Technický ředitel Pat Fry je před závodem optimistický. Uvedl, že tým se zatím rozhodl nasadit jen některé z úprav, které do Bahrajnu přivezl, další plánuje až na příští závody. "Ještě nejsme tam, kde chceme být, ale dnešní rozestupy ukazují, že naše práce jde správným směrem. Musíme takto nadále pokračovat," zhodnotil a upozornil, že oba jezdci mají odlišné strategie, proto bude důležité správně načasovat zastávky v boxech.

Další článek: Na Rosbergův čas jsem neměl, říká Vettel

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10