Alonso vede šampionát, vyhrál deštivou VC Koreje

Fernando Alonso vyhrál premiérovou GP Koreje. Smůla na straně soupeřů mu podepsala bianco šek a Španěl si ho vybral do posledního centu. Webber boural, Vettela zradil motor a Alonso se posunul do čela šampionátu.
Alonso vede šampionát, vyhrál deštivou VC Koreje

Velká cena Jižní Koreje 2010 se pravděpodobně zapíše do historie jako nejdelší podnik roku. Její začátek byl nejdříve odložen kvůli dešti, pak se startovalo za safety carem, ale po třech kolech museli jezdci zůstat stát na roštu, protože na mokré trati se nedalo jet. Znovu se rozjeli až za hodinu.

Závodilo se až od 18. kola, kdy se safety car uklidil do boxové uličky. Netrvalo ale ani deset minut a musel zpátky. Marka Webbera na druhém místě rozhodil obrubník. S Australanem to smýklo do protější zdi, odkud se odrazil na druhou stranu silnice a při tom do něj narazil čtvrtý Nico Rosberg. Závod skončil pro oba.

Trať byla znovu čistá ve 23. kole. Vedl Vettel, za ním Alonso, Hamilton, Massa, Schumacher, Button. Alonso si s Hamiltonem na krátký okamžik vyměnil pořadí po zastávce v 32. kole. Na trati byl zrovna safety car po nehodě Sébastiena Buemiho. Většina jezdců na předních místech tehdy zajela do boxů, jen Vettel a Alonso vyčkali ještě jedno kolo. Alonsa pak zdržely problémy s pravou přední matkou a na trať se vrátil až za Hamiltona. Nedlouho poté ale Hamilton chyboval v první zatáčce, vyjel z dráhy a Alonso měl svou pozici zpět.

Na kluzkém novém asfaltu, navíc mokrém, dnes potkaly problémy kdekoho. Buemi vzal s sebou při svém uklouznutí Tima Glocka. Vitalij Petrov rozbil svůj renault na padrť při tvrdém nárazu do bariéry. Mimo dráhu letěli několikrát Adrian Sutil i Kamuj Kobajaši, točili se Massa i Button, nováčky ani nepočítaje. Jenson Button nakonec skončil bez bodu. Nevyšla mu strategie, musel se postrkovat s ostatními v druhé polovině pole a nakonec dojel dvanáctý. Jeho naděje na titul se pomalu přesouvají do teoretické roviny.

Situace v čele vypadala poklidně. Nejdramatičtější závod se odehrával mezi přibývajícím časem a postupující tmou. Když tu náhle v 45. kole se druhý Alonso bez větších problému dostal před prvního Vettela, vzápětí se z red bullu vyvalil kouř a byl konec. Alonsovi spadlo do klína vedení, Hamilton se posunul na druhé a Massa na třetí místo. Za nimi se držel Michael Schumacher.

Čím unavenější byly pneumatiky, tím více uklouznutí a létajících úlomků vozů bylo k vidění. Nico Hülkenberg musel dokonce na poslední chvíli přezouvat. První čtveřice si ale své pozice udržela bez ztráty kytičky. Pro třetího Massu a čtvrtého Schumachera jsou jejich místa alespoň drobnou satisfakcí za nepovedenou sezonu. Toniu Liuzzimu přijde šestá příčka také velmi vhod. Není tajemstvím, že se pod ním už nějakou dobu značně otřásá sedačka.

Pohár jezdců tedy vede Alonso, bývalý lídr Webber na něj ztrácí 11 bodů. Třetí je Hamilton s odstupem 21 bodů. Vettelovi chybí na Alonsa bodů 25 a Buttonovi 42. Do konce sezony zbývají dva závody.

GP Koreje 2010

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta Start
1 Fernando Alonso Ferrari 55 2:48:20,8 3
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 55 +14,9 s 4
3 Felipe Massa Ferrari 55 +30,8 s 6
4 Michael Schumacher Mercedes GP 55 +39,6 s 9
5 Robert Kubica Renault 55 +47,7 s 8
6 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 55 +53,5 s 17
7 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 55 +1:09,2 min 10
8 Kamuj Kobajaši BMW Sauber-Ferrari 55 +1:17,8 min 12
9 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 55 +1:20,1 min 13
10 Nico Hülkenberg Williams-Cosworth 55 +1:20,8 min 11
11 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 55 +1:24,1 min 15
12 Jenson Button McLaren-Mercedes 55 +1:29,9 min 7
13 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 54 +1 kolo 21
14 Bruno Senna HRT-Cosworth 53 +2 kol 24
15 Sakon Jamamoto HRT-Cosworth 53 +2 kol 23
- Adrian Sutil Force India-Mercedes 46 +9 kol 14
- Sebastian Vettel RBR-Renault 45 +10 kol 1
- Vitalij Petrov Renault 39 +16 kol 20
- Timo Glock Virgin-Cosworth 31 +24 kol 19
- Sébastien Buemi STR-Ferrari 30 +25 kol 16
- Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 25 +30 kol 22
- Jarno Trulli Lotus-Cosworth 25 +30 kol 18
- Mark Webber RBR-Renault 18 +37 kol 2
- Nico Rosberg Mercedes GP 18 +37 kol 5
Diskuze (880) Další článek: Z pilotů nových týmů se s nástrahami nové tratě nejlépe popral Trulli
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo