Alonso už traťové limity řešit nechce. Na schůzce jezdců by se rád vrátil k prvnímu tématu

Fernando Alonso bojoval v Austinu s jezdci Alfy Romeo i traťovými limity. V Mexiku se už k tomu na setkání jezdců vracet nechce.
Foto: Getty Images
Alonso už traťové limity řešit nechce. Na schůzce jezdců by se rád vrátil k prvnímu tématu | Foto: Getty Images

Fernando Alonso svedl v Austinu souboje s jezdci Alfy Romeo. Kvůli traťovým limitům musel vrátit pozici Giovinazzimu a následně to bylo zase naopak. Räikkönen ale Alonsovi pozici vracet nemusel, což Alonsa naštvalo.

Masi chápe Alonsovu frustraci. V Mexiku to chce řešit

Masi chápe Alonsovu frustraci. V Mexiku to chce řešit

V Mexiku se na setkání jezdců s ředitelem závodu Alonso k tématu vracet nechce.

„Když předjíždíte mimo okruh, normálně se vzdáváte pozice,“ řekl Alonso. „Pokud toto téma přineseme na setkání jezdců, dostaneme stejnou odpověď, takže ho nepřineseme.“

„Schůzka se koná zítra, takže jsem otevřený poslouchat, cokoli mi chtějí říct, ale tohle je přesně to, co nechci, aby se stalo. Myslím, že na té schůzce bychom měli probrat spoustu jiných věcí, například první kolo.“

Alonso řekl, že chce více diskutovat o tom, jak jezdci mohou využívat únikové zóny po startu závodu, na což si stěžoval již dříve. Téma se objevilo naposledy poté, co si Alonso v Soči zkrátil druhou zatáčku – jak později uvedl, tak úmyslně, aby viděl, co se stane. 

Alonso si myslí, že diskuse okolo jeho manévru v Soči ukazují, že se neměří všem stejně

Alonso si myslí, že diskuse okolo jeho manévru v Soči ukazují, že se neměří všem stejně

Obavy jezdce Alpine ohledně hlídání traťových limitů po startu závodu se objevily už při dvou závodech v Rakousku. O tomto tématu již dříve jednal s FIA.

„Odpovědi jsou samozřejmě vždy velmi konstruktivní a pozitivní, protože všichni chceme závodit co nejférověji. Snažíme se řešit všechny problémy, protože někdy nejde jen o samotný vstup jezdců do závodu, ale prostě o povahu okruhu.“

„V Soči budete mít vždy více problémů než na Silverstonu nebo na jiných okruzích. Snažíme se společně pracovat na lepším řešení, takže uvidíme.“

Podle něj je důležité, aby F1 tento problém řešila a její rostoucí fanouškovská základna si mohla užívat férové závody.

„Jde jen o to, abychom se snažili závodit férově a předvádět dobrou show pro lidi na tribunách a v televizi. Máme spoustu fanoušků po celém světě a při závodě v Austinu jsme viděli, jak fantastické bylo sledovat tribuny plné lidí atd. Takže se snažíte připravit všem poctivou show.“

Váš názor Další článek: Pérez neví, jak by reagoval na týmové příkazy v případě vedení v domácím závodě
13:48 | V Saúdské Arábii bude v roli safety caru a medical caru opět Aston Martin. Tentokrát však nebude mít britskou závodní zelenou ale světlejší odstín inspirovaný vlajkou Saúdské Arábie.
10:11 | Šéf Williamsu Jost Capito měl pozitivní test na covid-19 a víkendu v Saúdské Arábii se tak nezúčastní.
8:14 | Aston Martin potvrdil, že došlo k menšímu požáru v odsávacím systému jeho aerodynamického tunelu.
21:04 | Podle Racing Chocs zasahují v továrně Astonu Martin hasiči.

GP Saúdské Arábie 2021

Pátek 3. prosince 2021
1. trénink 14.30–15.30
2. trénink 18.00–19.00
Sobota 4. prosince 2021
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 5. prosince 2021
Závod 18.30