Jeden z hlavních mužů stáje Mercedes GP nepočítá s tím, že by se komukoliv podařilo Red Bull zastavit v zisku čtvrtého titulu za sebou.
Niki Lauda v rozhovoru pro Auto, Motor und Sport prozradil, že i přes vítězství v Maďarsku nevěří, že by jeho tým mohl zastavit Red Bull v jízdě za čtvrtým titulem. Uznává sice, že Mercedes může mít rychlejší vůz, avšak spojení Red Bullu a Vettela je extrémně pevné a konzistentní.
"Snažíme se vyhnout chybám z minulosti. První důležitá věc je, že se nám konečně vývoj daří nastavovat správným směrem. Posouváme se kupředu a neděláme kroky zpět jako dříve. Rozhodující budou následující tři závody. Po Singapuru to bude ještě těžší. Nakonec se také budeme muset rozhodnout, jak dlouho budeme pokračovat ve vývoji stávajícího vozu. Nemůžeme to natahovat do nekonečna," řekl Lauda.
Mercedes si podle Laudy dá velký pozor na to, jak se mu bude dařit ve Spa, na Monze a v Singapuru. Pokud se mu bude dařit, letošní boje jen tak neodpíská. Zároveň ale nechce zapomínat na to, že Hamiltonově vítězství na Hungaroringu mimo Britova skvělého výkonu napomohly i chyby ze strany Red Bullu. Co se pneumatik týče, má Mercedes stálé rezervy. Slickům prý rozumí tak ze 70 procent, což otevírá prostor pro překvapení.
Lauda tvrdí, že Red Bull má navrch kvůli tomu, že umí být všestrannější. Existují tratě, kde je k poražení, ale i na těch je těsně za vrcholem.
Čtyřiašedesátiletý Rakušan se nevyhnul ani ošemetným otázkám ohledně jezdeckého složení u Red Bullu. Dostal dokonce na výběr, zda by si na místě Dietricha Mateschitze vybral Räikkönena či Alonsa:
"Tak Alonsa rozhodně ne. To by týmu přineslo jenom potíže. Red Bull a Vettel jsou na nejlepší cestě k zisku čtvrtého titulu, a tak si mohou v klidu zvažovat výhody a nevýhody angažování Räikkönena a Ricciarda. Jedna možnost je lepší v krátkodobém horizontu, ta druhá v dlouhodobém. Red Bull si může dovolit riskovat, Ferrari nikoliv. Pokud Räikkönen nepůjde k Vettelovi, pak by se Ferrari mělo zamyslet nad tím, zda ho nevzít zpět. Byl by dobrou protiváhou Alonsovi. Ferrari je po šesti letech bez titulu pod velkým tlakem."
Dlouho se spekuluje o tom, že si Mercedes hodně slibuje od nové éry turbomotorů. Některé hlasy dokonce mluví o tom, že agregáty Mercedesu mohou poskytnout až sekundovou výhodu. Lauda tyto řeči mírní s tím, že nové regule budou natolik komplexní, že jakékoliv podobné předpovědi nelze brát vážně.