Kvalifikace na Velkou cenu Singapuru formule 1 na mokré a postupně osychající městské trati Marina Bay byla podle Fernanda Alonsa z týmu Alpine stresující. Španěl v ní obsadil páté místo.
Dvojnásobný mistr světa se v první i druhé části držel mezi deseti nejrychlejšími. V Q3 se ale dostaly ke slovu hladké pneumatiky, ačkoliv trať byla ještě v některých místech mokrá.
„Bez pochyby to bylo stresující, dokonce i na hranici toho, abychom si to užívali,“ řekl Alonso.
„Míra rizika a stresu byla celkem vysoká. Když jsme v Q3 nasadili suché pneumatiky, byl to od všech odvážný krok, protože jsme jen odhadovali, ale nakonec to bylo správné rozhodnutí.
„Ale jet každé kolo rychleji a rychleji než to předchozí a doufat, že auto zůstane na trati a bude to sušší než před minutou a půl, to bylo hodně stresující. Trať se neustále měnila a vy jste museli odhadovat, jaká bude v následující zatáčce přilnavost.
„Měl jsem důvěru ve vůz, což je na takových městských okruzích potřeba a pomohlo mi to pochopit podmínky a věděl jsem, kdy musíme přezout na suché pneumatiky.“
Ocon měl problém s brzdami
Pro druhou stranu garáže Alpinu skončila kvalifikace už po první části, když Esteban Ocon obsadil až osmnácté místo.
Francouz měl během kvalifikace problém s brzdou.
„Jsem zklamaný, že jsem vypadl v Q1, obzvlášť poté, co jsme měli celý víkend dobrou rychlost. Odhalil jsem problém s brzdami, což ovlivnilo naši kvalifikaci,“ řekl Ocon.
„Pozitivní je, že auto je silné a cílem je využít naší rychlosti, abychom se zítra dostali na body. Předjíždění je tu složité, jako vždy ale budeme tvrdě tlačit, abychom týmu zajistili dobrý výsledek.“