Na stupních vítězů ho doplnili Kimi Räikkönen a také vítěz kvalifikace Lewis Hamilton. Na Vettela tentokrát zbyla nepopulární čtvrtá pozice.
Šanghaj umí připravit všelijaká překvapení. Vrtochy počasí a pneumatik se dokáží postarat o všelicos. I letošní Velká cena Číny měla zaděláno na velké drama. Kvalifikaci vyhrál Lewis Hamilton, jednalo se o jeho první pole position v barvách Mercedesu. Nedařilo se Red Bullu. Ten zbytečně zariskoval, což skončilo tak, že Vettel se kvalifikoval devátý a Mark Webber kvůli nedostatku paliva musel vystartovat z konce roštu, respektive z boxové uličky.
Skvěle odstartovali oba jezdci Ferrari, kteří v první zatáčce kryli záda Lewisovi Hamiltonovi. Webber dostal zprávu, že má hned na konci prvního kola zajet do boxů. Alonso mezitím nepříjemně dotíral na Hamiltonovu první pozici. Sám si ovšem musel dávat na velice dobře jedoucího Felipeho Massu.
V pátém kole přišla velká chvíle Ferrari, jak Alonso, tak Massa se dokázali před Hamiltona propracovat. Pilot Mercedesu pak měl plné ruce práce i s Räikkönenem. Již po šesti kolech zajel do boxů Rosberg a také Adrian Sutil, jenž utržil poškození zadního křídla ze strany Gutiérreze. Mexičan odstoupil.
V sedmém kole se v boxech zjevil i Alonso s Räikkönenem. Dlouho na trati setrval Hülkenberg, ale také i Sebastian Vettel, který zvolil strategii naprosto odlišnou od ostatních pilotů ze špice pole. Do boxů zamířil v patnáctém kole. Nedlouho poté došlo ke srážce Webbera s Vergnem, z níž lépe vyšel Australan.
Webber si zajel pro nový nos a musel se smířit s propadem v pořadí. Kimi Räikkönen tvrdě bojoval s Pérezem, načež se dostal i mimo trať a pochroumal si příď vozu. Mizérie Webbera nebralo konce. V sedmnáctém kole velice zpomalil a musel zpět do pitlane. Tam se však nedostal, neboť nedaleko před boxy mu upadlo zadní kolo a ze závodu musel chtě nechtě odstoupit!
Již ve dvacátém kole začala druhá vlna zastávek v boxech, započali ji Massa a Rosberg. Alonso bez problémů převzal první místo od Buttona. Rosberg ve třiadvacátém kole odstoupil ze závodu pro blíže nespecifikované technické problémy.
V polovině závodu se ukázalo, že choutky na vítězství měl poněkud nenápadně jedoucí Sebastian Vettel. Schylovalo se však k souboji o první místo mezi ním a Alonsem. Ve 29. kole se Španělovi zadařilo a před nejdelší rovinkou okruhu se ujal vedení.
Ve 32. kole zamířil Vettel opět do boxů. Alonsovo vedení tak bylo de facto neohroženo. Vettel se opět obul do středně tvrdých, tedy bíle označených pneumatik. To značilo, že k mechanikům musel ještě jednou. Ve 37. kole se bez problémů propracoval před Jensona Buttona.
Patnáct kol před koncem stále vedl Alonso před Vettelem, nicméně pilot Ferrari měl o poznání starší pneumatiky. Promítlo se to záhy, Alonso zajel do boxů a na trať se vrátil nedaleko za Vettelem. Vedení opětovně převzal ve 43. kole. Pomohl mu k tomu systém DRS.
Alonsova první pozice byla poměrně jistá, a tak dostal z boxové zídky zprávu, že nemusí tlačit na pilu. Vettel čtyři kola před koncem musel znovu k mechanikům a vypadl tak ze stupňů vítězů. Na prvním místě do konce závodu již nedošlo k ničemu dramatickému. Zvítězil tedy Fernando Alonso, druhý v cíli byl po skvělém výkonu Kimi Räikkönen a solidní třetí místo si připsal Lewis Hamilton.
Fotogalerie (126 obrázků)
[MODXGalleryRef : 35594]
Výsledky Velké ceny Číny
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Odstup |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
56 |
vítěz |
2 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
56 |
+10.1 s |
3 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
56 |
+12.3 s |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
56 |
+12.5 s |
5 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
56 |
+35.2 s |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
56 |
+40.8 s |
7 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
56 |
+42.6 s |
8 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
56 |
+51.0 s |
9 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
56 |
+53.4 s |
10 |
Nico Hulkenberg |
Sauber-Ferrari |
56 |
+56.5 s |
11 |
Sergio Perez |
McLaren-Mercedes |
56 |
+63.8 s |
12 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
56 |
+72.6 s |
13 |
Valtteri Bottas |
Williams-Renault |
56 |
+93.8 s |
14 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
56 |
+95.4 s |
15 |
Jules Bianchi |
Marussia-Cosworth |
55 |
+1 kolo |
16 |
Charles Pic |
Caterham-Renault |
55 |
+1 kolo |
17 |
Max Chilton |
Marussia-Cosworth |
55 |
+1 kolo |
18 |
Giedo van der Garde |
Caterham-Renault |
55 |
+1 kolo |
- |
Nico Rosberg |
Mercedes |
21 |
+35 kol |
- |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
15 |
+41 kol |
- |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
5 |
+51 kol |
- |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
4 |
+52 kol |