Alonso se kvalifikoval na osmé místo na startovním roštu se ztrátou 0,426 sekundy na Lewise Hamiltona.
Alonso po kvalifikaci připustil, že se Aston Martin dostal pod tlak soupeřů, kteří vyvíjejí a nasazují novinky rychleji. Dobrým příkladem je McLaren, který zatím poráží Aston Martin také na Hungaroringu, který mu měl sednout méně.
„Vylepšení od všech vidíte ve čtvrtek, kdy to musí zveřejnit v dokumentech od FIA. Už 12 víkendů vidíme, co jsme přivezli na okruh my a co hlavní soupeři. A samozřejmě je tam trochu rozdíl.“
Alonso ale vidí ještě jeden problém. „Také jde o pneumatiky. Nemyslím si, že bylo fér v Silverstonu zavádět nové pneumatiky.“
„Myslím, že pro Red Bull a Aston Martin nejsou Silverstone a Maďarsko nejlepší okruhy. Mohli jsme se stát obětí. Uvidíme v dalších závodech.“
Pirelli v Silvestonu nasadilo nové pneumatiky, které mají lépe odolávat větším silám, které produkují vozy se stále větším přítlakem. Podle výrobce jde ale jen o změnu konstrukce a na výkon to nemá mít vliv.
Alonsův inženýr vidí problém spíše v malých rozdílech. Chris Cronin řekl, že Alonsovi chyběla o něco málo více než desetina sekundy na to, aby se kvalifikoval o čtyři místa výše, což by mu zajistilo druhou řadu.
„S výkonem vozu jsem dnes docela spokojený, auto vypadalo v kvalifikaci dobře. Bylo zábavné ho řídit a myslím, že nás od pole position dělily čtyři desetiny, což je víceméně průměr sezony. Nejsme příliš daleko, ale všechno je to hodně těsné.“