Alonso: Sepang by měl Renaultu vyhovovat více než Melbourne

Vůz potřebuje celkově zrychlit, žádné konkrétní problémy nemá.
Fernando Alonso odjel z Austrálie se čtyřmi body, ale vrásky na čele mu způsobil především nedostatek rychlosti v kvalifikaci. V Sepangu by se však Renaultu mělo dařit více, protože trať by R29 měla na rozdíl od Melbourne vyhovovat.

"Sepang je zcela jiný než Melbourne, takže očekávám, že našemu vozu bude více vyhovovat. Pro mě je to mimořádná trať, protože jsem tam dvakrát vyhrál. Asi je to můj nejoblíbenější okruh, velmi rád tam závodím," řekl Alonso.

Renault se musí podle Španěla soustředit v Malajsii na kvalifikaci, v té letošní první totiž skončil až dvanáctý. Za další klíčovou oblast označil pneumatiky.

"Také musíme co nejvíce využít KERS na startu závodu, protože je tam vzdálenost do první zatáčky dlouhá, takže by to mělo znamenat velký rozdíl," dodal Alonso.

Nelson Piquet neviděl cíl australské Grand Prix kvůli problémům s brzdami, v jejichž důsledku skončil ve štěrkové únikové zóně. V Malajsii bude tedy chtít nový začátek sezóny.

"Melbourne jsem již hodil za hlavu a jsem soustředěn na to, abych měl dobrý víkend v Sepangu. Sepang jako okruh nám pomůže získat lepší představu o naší konkurenceschopnosti, protože to je více konveční trať než Melbourne," uvedl Brazilec.

Technický ředitel Renaultu Bob Bell, přiznal, že jeho tým neměl v Austrálii výkonnost, kterou očekával. Stejně jako jezdci však předpokládá, že za problémy částečně stála specifika melbournského okruhu.

"Nemyslím, že bychom měli konkrétní problém. Myslím, že se potřebujeme zlepšit v několika oblastech, abychom vylepšili aerodynamickou výkonnost vozu. Také musíme více přizpůsobit vyvážení vozu preferencím jezdců a pracovat na KERS, abychom z něj dostali více. Takže je to otázka maximalizace toho, co již ve všech oblastech máme a ne odstranění nějakých problémů," dodal Bell.
Další článek: Toyota odvolání proti trestu Trulliho nakonec nepodá

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.