Alonso se poprvé v sezoně prosadil do druhé řady, Massa se dál trápil

Alonso se poprvé v sezoně prosadil do druhé řady, Massa se dál trápil

Fernando Alonso byl se svým nejrychlejším kolem naprosto spokojen a poprvé v sezoně se prosadil do druhé řady. Felipe Massa měl problémy s vyvážením vozu a kvalifikoval se jako osmý.

Fernando Alonso obsadil v kvalifikaci na domácí Velkou cenu Španělska v Barceloně čtvrté místo. Felipe Massa zajel s druhým ferrari osmý nejrychlejší čas.

Alonso cítí, že vytěžil z minima maximum. "Počítám, že kdybych to kolo zkusil dvacetkrát zopakovat, nebyl bych lepší. Všechno bylo na hraně. V každé zatáčce jsem měl zvláštní pocit. S výsledkem jsem velmi spokojen, ještě jsme se letos do druhé řady nedostali," připomněl Španěl. "Pole position je ale pořád daleko. Red Bull byl opět mimo náš dosah. Musíme tvrdě pracovat, abychom se mu zkusili přiblížit."

Ferrari ještě ráno udělalo několik změn v nastavení, které však nefungovaly podle očekávání. Na vině prý byly i změny směru větru. "V kvalifikaci jsme se vrátili k původnímu nastavení a okamžitě to bylo lepší. Udělali jsme krok vpřed, co se týče výkonu. A to díky úpravám, které jsme sem přivezli," upozornil dvojnásobný mistr světa a dodal, že v závodech se maranellskému týmu tradičně daří lépe než v kvalifikacích. "Myslím, že můžeme myslet na boj o pódium. Na startu to bude těžké, protože McLaren má také dobré začátky a navíc ušetřil jednu sadu pneumatik."

Massa už tak spokojen nebyl. Celý víkend se trápí s vyvážením vozu. "Potřebovali bychom velké zlepšení a to nebyl tento případ. Doufejme, že s plnou nádrží bude auto fungovat lépe a my budeme moci dosáhnout dobrého výsledku," přeje si Brazilec. "Na takové trati nebude lehké šetřit pneumatiky a najít správnou strategii. Ve druhé části jsme se rozhodli zůstat v garáži. Riskovali jsme, že se nedostaneme dál, protože by nemělo smysl postoupit a zjistit, že do třetí části nemáme nové pneumatiky. Výsledek ukázal, že jsme udělali dobře."

Přesto toho vicemistr světa z roku 2008 plně nyvužil. "Na tvrdších pneumatikách se trápíme více než ostatní. Co se týče předjíždění, určitě ho na této trati uvidíme víc než v minulosti, zejména díky opotřebení pneumatik," tuší.

Hlavní inženýr Pat Fry upozornil, že Ferrari, stejně jako řada dalších týmů, přivezlo do Španělska některá vylepšení, ale odstupy se příliš nezměnily. Na této trati jsou podle něho ve výhodě vozy s vysokým aerodynamickým přítlakem. "Naše auto je konkurenceschopné v prvním sektoru, ale za to platíme v dalších dvou. Tam se musíme zlepšit. V závodě bude hodně záležet na životnosti pneumatik. Bude třeba najít správný moment, kdy je vyměnit," dodal zkušený inženýr.

Doporučujeme

Články odjinud