Hvězda týmu Ferrari si v závodě klade za cíl uhlídat za sebou největší soupeře v boje o titul. Vítězství příliš nevěří, pódium prý bude maximem.
Alonso se kvalifikoval na šestém místě, ovšem po penalizování Pastora Maldonada odstartuje z páté pozice. Mark Webber, Lewis Hamilton i Sebastian Vettel tak startují až za ním. Alonso ovšem zdůrazňuje, že tým nemůže spoléhat na selhání soupeřů, chce-li myslet na pozice nejvyšší. Klíčové bude v druhé polovině sezony zrychlit monopost.
"Pokud chceme získat titul, musíme zlepšit auto. Dnes jsme porazili jednoho soupeře díky tomu, že mu selhala převodovka a Hamilton zřejmě nevyužil svůj potenciál. Různé okruhy sedí různým vozům, ale v průměru jsme příliš pomalí. Chceme-li být mistry, musíme jednoduše zrychlit. To je to, na co se teď musíme maximálně soustředit.
Co se závodu týče, myslím, že stupně vítězů jsou maximem, na které můžeme pomýšlet. Vítězství je podle mě mimo náš dosah, jelikož v kvalifikaci jsme na Jensona ztráceli až příliš. Musíme k sobě být upřímní, na více než pódiové umístění si nemůžeme dělat nárok. Nejdůležitější je, abychom za sebou udrželi hlavní soupeře v boji o titul. Máme k tomu dobrou příležitost, neboť Hamilton, Webber a Vettel startují až za námi. Pokud tomu tak bude i v neděli, bude to fantazie," řekl Alonso.
Španělského pilota potěšil fakt, že novinky přivezené do Spa přinesly zlepšení v maximální rychlosti, což se bude nadmíru hodit také v závodě na Monze, svatostánku Ferrari.
To Felipe Massa má vrásek na čele o poznání víc. Kvalifikace se mu nezdařila a do závodu vyrazí ze čtrnáctého místa.
"Už ráno jsem se ve druhém sektoru necítil dobře. Po tréninku jsme na voze provedli několik změn, které ale situaci příliš nezlepšily. V této části trati zkrátka nedokážu jezdit normálním způsobem. Cítím, jak vůz kvůli špatnému přítlaku v zatáčkách klouže. Fernando má v některých částech trati podobné potíže jako já, ovšem očividně v mnohem menší míře. V prvním a ve třetím sektoru jsem byl konkurenceschopný ve srovnání se soupeři i s kolegou.
Vzhledem k obtížím ve druhém sektoru jsem se také obával opotřebení pneumatik. Včera jsme totiž o jejich chování nemohli nasbírat žádná data. Nemohu být spokojený, ale musím se soustředit na závod. Stát se může cokoliv a tato trať patří k těm, kde se dá předjíždět. V chování vozu taktéž zůstává mnoho neznámých, a tak se můžeme dočkat mnoha překvapení," řekl Brazilec.