Red Bull Racing vyhrál všechny kvalifikace a z čela závodů jej dokázaly sesadit jen technické problémy. Podle Fernanda Alonsa se ale Ferrari nemá čeho obávat, soupeř není daleko a vývojem ho lze dohnat.
"Mají tři pole position, ale třemi vítězstvími bych si jistý nebyl, protože my jsme byli velmi rychlí v Bahrajnu a možná jsme byli rychlejší než oni v Austrálii," řekl Alonso v Sepangu. "Tady to byl zvláštní závod, měli to moc snadné, protože jsme udělali chybu v kvalifikaci. V tuto chvíli si moc starostí neděláme."
"Je to velmi dlouhý šampionát a my jsme schopní vůz hodně vylepšit. Víme, v kterých oblastech musíme auto vylepšit, takže věřím, že v příštích závodech můžeme mít nejlepší vůz."
Podle Alonsa se rozložení sil ve startovním poli teprve rýsuje, stejně jako každý rok trvá několik závodů, než se situace vyjasní. Klíčová bude v bojích o titul konzistence.
"V tuto chvíli je tu mnoho jezdců se ziskem kolem 30 bodů. Ale jak jsem řekl, s postupem času budou o titul bojovat určitě jen dva nebo tři piloti," dodal.
Zatímco Sebastiana Vettela zlobila technika v prvních dvou Grand Prix, Alonso měl významné potíže až v Malajsii. A to hned dvojité. Nejdříve mu vypověděla službu spojka, poté se odporoučel motor.
"Určitě kvůli tomu nemáme obavy," reagoval Alonso. "Měli jsme pár problémů. Pravda je taková, že motory jsou stejné jako v zimních testech, kdy jsme problémy neměli žádné. Také máme hodně zkušeností díky Toro Rosso a Sauberu. Bohužel se zdá, že Sauber měl problém také."
"Určitě to prošetříme, ale celkově vzato jsou motory víceméně stejné jako loni, takže naši lidé mají s tímto motorem hodně zkušeností. Jsem si jistý, že problémy, které máme, jsou velmi specifické. Prošetříme je po tomto závodě."
Agregáty Ferrari způsobily komplikace hned během úvodní Grand Prix sezóny, po kvalifikaci v Bahrajnu vykazovaly v obou vozech z Maranella neobvyklé parametry, proto se tým rozhodl je před závodem vyměnit. Původní jednotky pak našly upotřebení ve volných trénincích.