Alonso překročil hranice, vysvětluje Domenicali Montezemolův zásah

Ferrari udělalo unikátní věc, pozvalo si do Maranella dva své velké kritiky a umožnilo jim rozhovor s šéfem týmu Stefanem Domenicalim.
Alonso překročil hranice, vysvětluje Domenicali Montezemolův zásah

Stejně jako každý tým formule 1 má i Ferrari v řadách svých fanoušků kritiky, kteří dávají hlasitě najevo nesouhlas s počínáním své oblíbené stáje.

Maranellští se podívali na sociální sítě a vybrali dva notorické kritiky Riccarda Verdelliho a Gian Mariu Lambertiho, aby jim dali příležitost odstranit bariéru internetu a vyříkat si vše se zodpovědnými lidmi přímo.

Oba se tak ocitli tváří v tvář Stefanu Domenicalimu a kladli mu otázky, na které hned dostávali odpovědi. Některé z nich Ferrari zveřejnilo.

Nelíbí se mi, když jsou tu po Grand Prix nekorektní poznámky adresované Red Bullu, které se pak ukážou jako neopodstatněné. A pak je tu Alonso, který si stěžuje na auto po každém závodě. Chtěl bych, aby za to byl vytahán za uši, ale místo toho se skoro zdá, že s ním sdílíte jeho pocity. Navíc není hezké, že jste loni v Austinu sabotovali Massovu převodovku ve prospěch Alonsa. Ferrari je legenda a některé úskočné manévry by se měli nechat jiným. Mělo se postupovat sportovně.
Stefano Domenicali: "Před vámi je ten nejsportovnější člověk na světě. Ve všech závodech, ať už to vidíte nebo ne, gratuluji našim soupeřům. V Austinu jsme nesabotovali převodovku, jen jsme maximálně využili článek pravidel, který nám umožnil porušit pečeť."

"Zájmy Ferrari jsou nad vším ostatním. Kdybychom šampionát prohráli o počet bodů, který bychom tam ztratili, hodnocení by vypadalo jinak. Na rozdíl od ostatních otevřeně hovoříme o tom, co děláme. Ty malé narážky na Red Bull? Je to způsob, jak uvolnit napětí a odlehčit to, je to zřejmé z použitého tónu. Alonso? Pokud mu chci něco říct, tak stejně jako u svých inženýrů to udělám za zavřenými dveřmi a tvrdě. Ale navenek ho budu vždy bránit. Když překročil hranice, v soukromí zakročil prezident Montezemolo a já jsem to udělal také."

Proč jste si nechali Massu až do teď? Od nehody v roce 2009 podle mě už nebyl stejný a jsem rád, že se vrací Räikkönen.
Domenicali: "Jsou tu dva důvody. Z lékařského hlediska tu není žádný důkaz, že by ta nehoda zanechala trvalé následky, jako by byly problémy se zrakem nebo reflexy. A pak je tu vlídnost, která si žádá, aby jezdec, který neměl moc štěstí, dostal šanci ukázat, že si zaslouží u nás zůstat."

"Pokud Felipe nebyl schopen podávat výkony, ve které jsme doufali, bylo to hlavně kvůli obrovské citlivosti na vůz, který má moc nervózní záď, ale v roce 2008 téměř získal titul a já ho považuji za mistra světa. Vzali jsme Räikkönena, protože jsme chtěli víc. Když jsme ho nahradili Alonsem, nebyl spokojený, takže se vrací s touhou uspět."

Uvažuje Ferrari o italských jezdcích? Vidíte někoho vhodného?
Domenicali: "Tu zodpovědnost cítíme, proto jsme vytvořili akademii pro mladíky. S Antoniem Fuocem a Raffaelem Marciellem, do kterých investujeme, jsme letos vyhráli dva šampionáty. Budou jednoho dne řídit ferrari? Doufám. Ale musíme najít správné série, abychom je tam dostali."

"Navíc bude důležité pracovat s CSAI (italský národní orgán motorsportu), abychom nastavili cestu růstu za rozumnou cenu. Začali jsme vytvořením F4, což je první krok po motokárách."

Co má Red Bull a co vy nemáte? Slyšel jsem řeči o zvláštním mapování...
Domenicali: "Všichni se snaží na to přijít. Ale nemá smysl obviňovat, pokud nejsou důkazy. FIA může zkontrolovat řídící jednotku, a pokud nic nenajde, tak Red Bull evidentně odvádí dobrou práci."

Jste si po čtyřech letech bez vítězství v šampionátu stále jistí rozhodnutím vzít Alonsa?
Domenicali: "Jestli jsme byli během posledních čtyř let dvakrát blízko titulu, je to částečně díky němu. Bohužel jsme nedokázali mu dát auto, které by odpovídalo jeho talentu. Srovnáváte ho s Vettelem, ale když máte lepší auto, všechno je jednodušší."

Měli jste skutečně v úmyslu vzít Kubicu a vrátí se do formule 1?
Domenicali: "Ano, sledovali jsme ho. Bohužel si nemyslím, že se vrátí, kvůli svým problémům s fyzickou kondicí by měl potíže v jistých situacích, které vyžadují rychlé reakce. Je to škoda."

Další článek: Polovina startovního pole je v nejistotě, říkají jezdci Force Indie

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.