Alonso přechodné pneumatiky nechtěl, stejně mu je nazuli

Několik jezdců si během závodu zajelo pro pneumatiky do přechodných podmínek. Déšť ale postupně ustal a navíc pršelo jen nad částí okruhu. Risk tedy nevyšel.
Alonso přechodné pneumatiky nechtěl, stejně mu je nazuli

Max Verstappen přiznal, že přezout na pneumatiky do přechodných podmínek byl jeho nápad.

V případě McLarenu šlo o nápad ze strany týmu. Fernando Alonso s nápadem nesouhlasil. V případě přechodu ze slicků na drážkové pneumatiky a obráceně by přitom měl mít hlavní slovo jezdec. Jen on dokáže posoudit skutečné podmínky na trati. Na druhou stranu – v tomto případě šlo čistě o risk, který nevyšel. Tým se domníval, že bude pršet více a na dřívější zastávce vydělají.

McLaren odjíždí z Německa bez bodu

McLaren odjíždí z Německa bez bodu

Alonso zajel k mechanikům ve 43. kole. Už ve 47. kole se ale do boxů vrátil a přezul zpět na slicky (měkké pneumatiky).

V týmovém rádiu bylo přitom patrné, že Alonso s rozhodnutím nesouhlasí.

Tým povolal Alonsa do boxů, čemuž se jezdec divil. Obuté měl středně tvrdé pneumatiky. V boxech byl ve 31. kole.

  • Alonso: Boxy teď? 
  • Inženýr: Box teď, box teď
  • Alonso: ok, box, box, ale proč?
  • Inženýr: do boxů pro přechodné
  • Alonso: Příliš brzy, budou zničeny v suchých částech

Alonso následně dostal další instrukce před vjezdem do boxů. 

  • Alonso: Ale ne pro přechodné, člověče. Řeknu vám, kdy zastavit.
  • Alonso: pneumatiky jsou zničené. Takže, když bude pršet a všichni zastaví, řekni, zastavíme znovu.
  • Inženýr: Fernando, kde na trati nyní prší?
  • Alonso: Nikde
  • Inženýr: ok, Fernando, box teď, box teď.

Když se na trati objevil safety car, tým už zajímal Alonsův názor více. 

  • Inženýr: Fernando, žluté vlajky v zatáčce 13, safety car na trati, safety car na trati. Jaká je tvá situace s pneumatikami? Co si myslíš, přechodné nebo do úplného mokra?
  • Alonso: ok, sucho
  • Inženýr: rozumím, zůstaň na trati
  • Inženýr: jaké jsou podmínky na trati?
  • Alonso: smíšené, některé zatáčky jsou suché, některé velmi mokré
  • Inženýr: rozumím, chceš zůstat na trati?
  • Alonso: jsme poslední, takže je mi to jedno
  • Alonso: nebojujeme s nikým, ne? Všichni jsou v jiném kole

Alonso si poté stěžoval, že po celém okruhu vidí modré vlajky a své startovní číslo. Nakonec krátce před koncem závodu odstoupil. 

  • Alonso: chcete dojet do cíle?
  • Inženýr: ok, Fernando, musíme odstoupit, musíme odstoupit. V tomto kole do boxů, prosím

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Kalendář bude mít příští rok o závod méně, v Miami se nepojede

18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).
17. července | Jules Bianchi (video): odkaz
17. července | Porsche potvrdilo jezdeckou sestavu pro první sezónu formule E: André Lotterer, Neel Jan.

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10