Alonso přechodné pneumatiky nechtěl, stejně mu je nazuli

Několik jezdců si během závodu zajelo pro pneumatiky do přechodných podmínek. Déšť ale postupně ustal a navíc pršelo jen nad částí okruhu. Risk tedy nevyšel.
Alonso přechodné pneumatiky nechtěl, stejně mu je nazuli

Max Verstappen přiznal, že přezout na pneumatiky do přechodných podmínek byl jeho nápad.

V případě McLarenu šlo o nápad ze strany týmu. Fernando Alonso s nápadem nesouhlasil. V případě přechodu ze slicků na drážkové pneumatiky a obráceně by přitom měl mít hlavní slovo jezdec. Jen on dokáže posoudit skutečné podmínky na trati. Na druhou stranu – v tomto případě šlo čistě o risk, který nevyšel. Tým se domníval, že bude pršet více a na dřívější zastávce vydělají.

McLaren odjíždí z Německa bez bodu

McLaren odjíždí z Německa bez bodu

Alonso zajel k mechanikům ve 43. kole. Už ve 47. kole se ale do boxů vrátil a přezul zpět na slicky (měkké pneumatiky).

V týmovém rádiu bylo přitom patrné, že Alonso s rozhodnutím nesouhlasí.

Tým povolal Alonsa do boxů, čemuž se jezdec divil. Obuté měl středně tvrdé pneumatiky. V boxech byl ve 31. kole.

  • Alonso: Boxy teď? 
  • Inženýr: Box teď, box teď
  • Alonso: ok, box, box, ale proč?
  • Inženýr: do boxů pro přechodné
  • Alonso: Příliš brzy, budou zničeny v suchých částech

Alonso následně dostal další instrukce před vjezdem do boxů. 

  • Alonso: Ale ne pro přechodné, člověče. Řeknu vám, kdy zastavit.
  • Alonso: pneumatiky jsou zničené. Takže, když bude pršet a všichni zastaví, řekni, zastavíme znovu.
  • Inženýr: Fernando, kde na trati nyní prší?
  • Alonso: Nikde
  • Inženýr: ok, Fernando, box teď, box teď.

Když se na trati objevil safety car, tým už zajímal Alonsův názor více. 

  • Inženýr: Fernando, žluté vlajky v zatáčce 13, safety car na trati, safety car na trati. Jaká je tvá situace s pneumatikami? Co si myslíš, přechodné nebo do úplného mokra?
  • Alonso: ok, sucho
  • Inženýr: rozumím, zůstaň na trati
  • Inženýr: jaké jsou podmínky na trati?
  • Alonso: smíšené, některé zatáčky jsou suché, některé velmi mokré
  • Inženýr: rozumím, chceš zůstat na trati?
  • Alonso: jsme poslední, takže je mi to jedno
  • Alonso: nebojujeme s nikým, ne? Všichni jsou v jiném kole

Alonso si poté stěžoval, že po celém okruhu vidí modré vlajky a své startovní číslo. Nakonec krátce před koncem závodu odstoupil. 

  • Alonso: chcete dojet do cíle?
  • Inženýr: ok, Fernando, musíme odstoupit, musíme odstoupit. V tomto kole do boxů, prosím

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (64) Další článek: Kalendář bude mít příští rok o závod méně, v Miami se nepojede
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.