Alonso očekával páté nebo šesté místo, nakonec bojoval o vítězství

Alonso očekával páté nebo šesté místo, nakonec bojoval o vítězství

Španěl podle svých slov opět vytěžil z vozu maximum a za odměnu si odváží z Abú Zabí osmnáct bodů za druhé místo v cíli. Bodoval i druhý pilot Scuderie Felipe Massa, jenž skončil sedmý. AKTUALIZOVÁNO

Ferrari za svými úhlavními rivaly z Red Bullu a McLarenu tento víkend znovu trochu zaostávalo. Z tohoto důvodu také neměli tým ani Fernando Alonso od dnešního závodu přílišná očekávání, byť právě na okruhu Yas Marina se jim naskytla jedinečná šance, jak stáhnout náskok Sebastiana Vettela na čele průběžného pořadí. Ten totiž po penalizaci startoval až z boxové uličky.

Alonso nakonec před Vettelem do cíle skutečně dojel, a to navíc na druhé pozici jen těsně za vítězným Räikkönenem. S dnešním výsledkem byl proto Španěl spokojen.    

"Jsem velmi šťastný. Tento víkend jsme nebyli nijak super konkurenceschopní. Celý závod jsme museli bojovat. Díky dobrým předjížděcím manévrům a dobré strategii jsme měli možnost bojovat o vítězství," vysvětlil Alonso, který současně podotkl, že "po startu ze šesté pozice bylo dnes druhé místo maximem".

"Soustředili jsme se na náš závod. Všechny naše simulace nám říkaly, že skončíme pátí nebo šestí, takže jsme ohledně dnešního závodu příliš optimističtí nebyli. Takže ať už by Seb dopadl jakkoliv, my bychom získali maximálně deset nebo osm bodů."

Vettel nakonec předvedl během závodu skvělou stíhací jízdu a odměnou mu bylo třetí místo v cíli, tedy jen o jednu příčku za Alonsem. V konečném zúčtování si tak Španěl vůči pilotovi Red Bullu polepšil 'pouze' o tři body.

"(Vettel) zajel velmi dobrý závod, byl schopný využít výkonu svého vozu v těch částech závodu, kdy měl před sebou čistý vzduch, plus mu k tomu pomohly ještě dva výjezdy safety caru," nechal se slyšet Alonso, který dva závody před koncem ztrácí na vedoucího Sebastiana Vettela deset bodů.

V první desítce dojel na okruhu v Abú Zabí také druhý pilot Ferrari Felipe Massa. Ten do závodu odstartoval z osmého místa, v cíli si dokonce ještě o jedno polepšil. Brazilce nicméně podle vlastních slov zbrzdily problémy s nadměrným opotřebením pneumatik a kolize s Markem Webberem.

"Pro mě to byl obtížný závod. Trpěl jsem na měkkých pneumatikách, které měly větší degradaci, než jsme očekávali. V pátek vypadaly jízdy na dlouho vzdálenost daleko lépe: musíme porozumět tomu, co se změnilo ve srovnání s předvčerejškem," přiznal Massa.

"Měl jsem problémy s vyvážením: nedotáčivost v rychlých zatáčkách a přetáčivost v těch pomalých. Souboj s Webberem byl klíčovým momentem, protože to znamenalo, že jsem se propadl o hodně míst. Pokoušel se mě objet vnějškem a dotkli jsme se. On pak střihl šikanu, a když se vracel na trať, donutil mě ke smyku. Jedině tak jsem mohl předejít tomu, abych do něj narazil," vysvětlil Brazilec.

"Je to škoda, protože jsme mohli skončit alespoň před Kobajašim. V každém případě se mi podařilo přivézt domů nějaké body, které jsou důležité pro Pohár konstruktérů, neboť jsme zvýšili náš náskok na McLaren," připomněl na závěr.

Technický ředitel Ferrari Pat Fry znovu zopakoval, že ne všechny novinky, které Italové v Abú Zabí na svůj vůz nasadili, fungovaly tak, jak fungovat měly. Z tohoto důvodu čeká na inženýry v Maranellu před posledními dvěma závody sezony spousty práce, chtějí-li udržet Alonsa v boji o titul až do samotného konce: "V tomto závodě jsme měli několik novinek, které do jisté míry nefungovaly tak, jak jsme očekávali. Musíme porozumět tomu, proč to tak bylo, a rychle něco udělat, protože už nemáme příliš času.  

Doporučujeme

Články odjinud