Ve velmi dobrém světle se v pátek představil na Hungaroringu tým McLaren, když Alonso s Buttonem obsadili sedmé a osmé místo.
Fernando Alonso (7./7.)
Lepším z dvojice pilotů McLarenu byl v obou trénincích Fernando Alonso, který odpoledne zaostal za nejrychlejším Nikem Rosbergem o 1,893 sekundy.
Španěl přitom očekává, že by mohl postoupit do závěrečné části kvalifikace i přesto, že dnes musel měnit pohonnou jednotku.
„První trénink proběhl v pořádku, nebyl tam žádný problém, na technické schůzce ale přišel inženýr od Hondy a řekl nám, že by bylo lepší vyměnit pohonnou jednotku,“ řekl Alonso. „Dali tam tedy tu, kterou jsem použil už v Rakousku a Ázerbájdžánu. Druhý trénink s ní byl bez problémů, takže tam zůstane i pro zítra.“
„Samozřejmě je to špatná zpráva, že musíme měnit pohonnou jednotku, která vydržela jen jednu velkou cenu v Silverstonu, není to ale krok zpátky, je to něco, co je normální.“
„Do Q3 jsme se v posledních pěti závodech dostali čtyřikrát, jen v Ázerbájdžánu nám to nevyšlo, takže očekávám, že zítra se tam rovněž dostaneme. Vzhledem k tomu, že se tu těžko předjíždí, bude opravdu důležité startovat co nejvíce vpředu. Jsem optimistický, že to dokážeme.“
Jenson Button (8./8.)
Button se pozastavil nad novým asfaltem, který byl před letošní Velkou cenou Maďarska na Hungaroringu položen. Podle něj tím vozy ztratily hodně přilnavosti a on se cítil jako amatér.
„Je zábava na okruhu jezdit,“ řekl Button. „Problém je, že rozdíl, kdy je okruh přilnavý a kdy není, je obrovský, takže když se dostanete do drobného smyku, pneumatiky ztratí přilnavost, vy ztratíte ten kousek přilnavosti, co máte, a cítíte se jako amatér, který se snaží udržet auto na trati, protože pneumatiky nefungují, jestliže je hodně zatížíte. Je to velmi neobvyklé.“
„Je to hodně zvláštní, protože necítíte, že se to blíží a jestliže to necítí ti nejlepší jezdci na světě, pak je to neobvyklé. Je to mix asfaltu a pneumatik.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson