Požár Magnussenova Renaultu v Malajsii opět rozvířil diskuse o zavedení ochranného oblouku. Podle Alonsa je potřeba se zamyslet nad úpravami.
Kapitoly článku:
Renault je jedním z týmů, který ochranný oblouk ještě netestoval. Alonso už takovou zkušenost má.
„Když jsem v Singapuru zkoušel svatozář, jedná z věcí, které jsem si všiml je, že bylo trochu nepohodlné dostat se z auta – to, kam musíte dát nohy, jak musíte vyskočit,“ uvedl pro Autosport.
„Z tohoto důvodu odložili jeho zavedení, aby se ujistili, že se budou zabývat všemi aspekty. Možná, že existuje možnost, jak udělat svatozář nějak vyjímatelnou, abychom z auta mohli vyskočit rychleji.“
Více závodů se Alonsovi nelíbí
Nový majitel F1 se nechal slyšet, že by v budoucnu rád zvýšil počet závodů. Podle Alonsa to ale není dobrý nápad.
„Chápu a respektuji důvody, pro které to chtějí dále rozšiřovat,“ uvedl Alonso pro SpeedWeek.
„Když jsem začínal, měli jsme 16 nebo 17 Grand Prix, ale hodně testování mezi závodními víkendy. Vytížení jsme byli možná více než dnes.“
„Ale nyní jde o to, že příliš cestujeme a mnoho závodů je týden po sobě. Na začátku září jsme spěchali z Evropy do Singapuru a teď jsme v Malajsii. Za pár dní se sejdeme v Japonsku a pak míříme na druhý konec světa. Pak přes Atlantik zase do Abú Dhabí. Pro mě je to příliš.“
Foto: Getty Images / Charles Coates, Mark Thompson, Lars Baron, Dan Istitene