Alonso: Nové vozy jsou pomalejší a méně náročné, ale pořád zábavné

Fernando Alonso zhodnotil své první poznatky z řízení monopostu Ferrari F14 T, který je postaven podle nových pravidel.
Alonso: Nové vozy jsou pomalejší a méně náročné, ale pořád zábavné

"Je pravda, že jsou nové formule 1 pomalejší," komentoval. "V roce 2005 nebo 2006 jsem tu (v Jerezu) jezdil časy kolem 1:16, tento týden to bylo 1:26, takže o 10 sekund pomalejší než před 10 lety. Když jezdíte o 10 sekund pomaleji, samozřejmě to není stejné."

"Z hlediska fyzičky se tato auta řídí mnohem snadněji než v minulosti. Přetížení je menší, v zatáčkách pociťujete rychlost méně. Nicméně v úvahu musíte brát víc parametrů, na volantu je víc tlačítek. Při řízení musíte být preciznější."

"Ale pociťuji méně emocí? Ne. Když jezdím na motokáře, jsem o 20 sekund nebo půl minuty pomalejší než monopost formule 1, ale potím se pořád stejně a emoce jsou stejné."

"Dokud jezdíte na limitu, čas není důležitý, na emoce to nemá žádné dopady. Řídit tyto nové formule 1 je pořád zábavné a brzy bychom měli přijít na nové věci."

Ve srovnání s loňským prvním testem byly vozy pomalejší o zhruba 5 sekund (1:23,276 vs. 1:17,879). Ale v paddocku v Jerezu se říkalo, že výrobci motorů své nové jednotky přiškrtili o několik tisíc otáček, takže jsme velmi pravděpodobně byli daleko od skutečného potenciálu vozů.

Další článek: Problémy s naším pohonem jsou nepřijatelné, kaje se Renault

2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
2. března | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz
2. března | Pro iOs už je aplikace k dispozici. Pro Android bude brzy. Jmenuje se Williams Racing AR Launch 2021.