Alonso nevylučuje svůj budoucí vstup do formule E

Fernando Alonso sice zprvu své působení ve formuli E odmítal, jeho názor na sérii elektrických monopostů se však zřejmě začíná měnit. Španělský dvojnásobný mistr světa formule 1 a vítěz 24 hodin Le Mans by se v šampionátu mohl objevit na prahu jeho šesté sezóny 2019/2020.
Alonso nevylučuje svůj budoucí vstup do formule E

Alonso v nadcházející sezóně formule E, která odstartuje v prosinci v Rijádu, do elektrické formule nenaskočí, a tak jeho doposud jediným potvrzeným závodnickým programem pro rok 2019 je dokončení „supersezóny“ FIA WEC spolu s továrním týmem Toyota.

Španělský pilot McLarenu, kterého čekají zřejmě dvě poslední velké ceny F1 v kariéře, však již byl v kontaktu s promotéry šampionátu elektrických monopostů a získával o prostředí formule E první informace.

Podle zástupců vedení formule E je možný Alonsův vstup do série před sezónou 2019/2020.

Možná to s formulí E ještě přehodnotí, myslí si Massa o Alonsovi

Možná to s formulí E ještě přehodnotí, myslí si Massa o Alonsovi

„Bavili jsme se s Fernandem informativně a v přátelské duchu a on k nám byl vždy upřímný,“ řekl pro e-racing365.com tiskový mluvčí formule E.

„Doufejme, že se začne více zajímat (Alonso) o náš šampionát a že pochopí, jaké rozdíly zde mohou znamenat jezdci. Poté by mohl zvážit svůj vstup do formule E.“

„Pak to bude již jen na týmech, aby získaly Alonsa a jeho talent. V našem šampionátu však bude vždy vítaný.“

Angažmá u Nissanu po boku Buemiho nebylo pro Alonsa na pořadu dne

Nissan, který ve formuli E před novou sezónou převzal tým Renaultu, převzal od francouzské značky také pilota Sebastiena Buemiho a jako druhého jezdce angažoval Thajce Alexe Albona.

Thajský pilot je však v současnosti spojován s možným přestupem do formule 1 k týmu Toro Rosso, díky čemuž by se uvolnilo místo u Nissanu ve formuli E.

Se zaplněním prázdné sedačky byl spojován i Fernando Alonso, který by si s Buemim zjevně rozuměl. Oba dva jsou totiž členy jedné posádky tovární Toyoty ve vytrvalostním mistrovství světa. Tato varianta však prý nikdy nebyla na pořadu dne.

Alonso by v budoucnu mohl ve dvou šampionátech reprezentovat dvě různé značky (na příklad pokud by ve WEC prodloužil smlouvu s Toyotou), o této variantě však bude španělský pilot uvažovat nejdříve ve druhé polovině roku 2019.

Fernando Alonso se chce nyní primárně soustředit na dokončení sezóny FIA WEC 2018/2019, kde po dvou výhrách ze čtyř závodů spolu se Sebastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou vede mistrovství světa.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Je to oficiální. Formule 1 se v roce 2020 podívá do Vietnamu

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00