Alonso (ne)toxický, Alonso okysličený. Proč si Renault opět vybral právě jeho?

Ještě v pátek před Rakouskem to vypadalo jako nereálná varianta. Uplynulo však pár desítek hodin a Fernando Alonso byl potvrzen jako jezdec Renaultu pro rok 2021. Proč právě Alonso?

Cyril Abiteboul se rozpovídal o tom, proč se Renault rozhodl najmout vedle Estebana Ocona nejméně na dvě sezóny Fernanda Alonsa.

Abiteboul v základu zopakoval svá slova z prohlášení Renaultu – má to sportovní přínos ale je to také přínos pro značku. 

Alonso samozřejmě přinese mnoho zkušeností, které se budou hodit zejména v roce 2022, má pro Renault také velmi silný marketingový přínos.

Do třetice všeho dobrého: Renault potvrdil návrat Fernanda Alonsa

Do třetice všeho dobrého: Renault potvrdil návrat Fernanda Alonsa

„Jeho přítomnost v našem týmu je obrovským přínosem na sportovní úrovni, ale také pro značku, se kterou je velmi spojený,“ řekl Abiteboul. „Síla pouta mezi ním, týmem a fanoušky z něj dělá přirozenou volbu.“

Abiteboula se zeptali, zda už není Alonso příliš starý (příští rok mu bude 40). „Fernando se okysličil. Byl unavený z F1. Chtěl dýchat, díky čemuž si uvědomil, co pro něj F1 znamená. Chtěl se vrátit, ale rozhodl se po jasné a chladnokrevné analýze toho, co bychom mu mohli nabídnout a kam chceme jít. Jedná se o společnou možnost projektu, který sdílíme. Známe rizika, ale chceme, aby tento návrat vyšel dobře.“

Jsem připraven. Jsem zpět, říká Alonso. Věří, že se vrací do lepší F1

Jsem připraven. Jsem zpět, říká Alonso. Věří, že se vrací do lepší F1

Alonso není toxický

Padl také dotaz, zda Alonso není „toxický“. Jeho vztahy ve všech týmech, ve kterých jezdil, se postupně vyostřily. 

„Ne. Od svých počátků prošel dlouhou cestu. A týmy vždy odpovídají za způsob, jakým zacházejí s jezdci. Záměrně používám množné číslo, protože v týmu jsou dva. Nejde o kritiku týmů, ve kterých byl Fernando, jen chci trvat na svém a na tom, jak budeme věci řídit.“ 

Abiteboul uvedl, že si nemyslí, že je Alonso toxický a myslí si, že mu pomohla i tato přestávka.

Fernando Alonso a Renault

  • Roky: 2003-2006, 2008-2009
  • Titulů: 2
  • Závodů: 105
  • Vítězství: 17
  • Stupňů vítězů: 41
  • Pole positions: 16

Ocon se obávat nemusí

Esteban Ocon prý věděl o tom, že  Alonso přijde do týmu. „Je fantastické mít možnost měřit se proti pilotovi Alonsova kalibru. Nemá se čeho bát. Náš tým bude týmem dvou jezdců. Ve společnosti Renault jsou oba jezdci důležití. Esteban je součástí našeho projektu.“

Ocon by uvítal za týmového kolegu u Renaultu Alonsa

Ocon by uvítal za týmového kolegu u Renaultu Alonsa

„Kontakt s Fernandem nebyl nikdy přerušen. Měl pochybnosti o naší organizaci a byl spokojený se změnami, ke kterým došlo v posledních měsících.“

Podle Abiteboula Alonsa přesvědčily i chystané změny pravidel. „Ví, že v roce 2022 pravidla umožní konkurenceschopnější F1. Fernando chce lidštější a levnější formuli 1, ve které můžeme více bojovat.“

„Nemohu slíbit, že vyhrajeme a on to také ví. Jak jsem řekl, zná pravidla. Ví, že v roce 2021 bude auto stejné jako letos. Ujistil se o našem pokroku letos v zimě a plánuje již rok 2022.“

Podle Abiteboula bude Alonso za dva roky připravený a totéž platí pro tým. „Víte, že jakmile je Fernando za volantem, vždy chce bojovat na čele a udělá vše, co je v jeho silách, aby byl co nejlepší.“

Alonso je motor

„Alonso je motor. Renault je ve F1 43 let, ale nezapomínejte, že jsme zpět jako tým teprve od roku 2016. Posílili jsme personál v Enstone a všichni mladí lidé, kteří přišli do továrny, jsou děti, které objevily F1 v éře Fernanda, který se stal mistrem světa s Renaultem. Musíme si vybudovat týmového ducha a Alonso může pomoci.“

Renault mohl najmout také mladého jezdce. Má svou akademii, i když Ocon také není příliš starý a zkušený, takže je otázkou, zda by to byla vhodná kombinace.

„Je nemožné čekat až do prosince a do konce formule 2, abychom věděli, zda naši mladí jezdci, ve které věříme, mají potřebné body pro super licenci, aby mohli závodit ve F1. To nezpochybňuje naši akademii.“

Ve hře byl také Sebastian Vettel. „Bylo to načasování a motivace, kvůli kterým jsme se rozhodli vzít Alonsa,“ dodal Abiteboul.

Do tréninku nenastoupí

Cyril Abitebul také odmítl úvahu, že by Alonso letos usedl do vozu pro první trénink. 

„Nemyslím si, že potřebuje FP1, aby se seznámil s postupy v závodním autě nebo ve voze formule 1,“ řekl Abiteboul, kterého cituje Motorsport.com. „Nemyslím si, že to potřebuje. Plán takový není.“

Abiteboul ale nevyloučil, že by Alonso mohl v rámci přípravy na návrat testovat ve voze z roku 2018. Konkrétní plán ale zatím není.

Další článek: Do třetice všeho dobrého: Renault potvrdil návrat Fernanda Alonsa

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10