Sedmá příčka patřila Alonsovi také během přerušení závodu, kdy se spolu s týmem Alpine rozhodl nasadit střední sadu pneumatik pro zbytek závodu.
Dvojnásobný mistr světa ale rychlostně výrazně zaostával za vozy na čele, v každém kole na ně ztrácel tři až čtyři sekundy. Alpine přitom potvrdil, že neměl žádný problém se svým vozem.
Vzhledem k velmi omezeným možnostem předjíždění na úzké trati v Monte Carlu zůstal kvůli tomu za ním jedoucí Hamilton frustrovaný. V posledních 15 minutách závodu Alonso zrychlil.
Svou pomalou jízdu Alonso po závodě zdůvodnil kalkulací Alpinu, podle které musel šetřit střední sadu pneumatik, aby s ní dojel až do cíle.
„Myslím, že životnost pneumatik nebyla taková, abychom dokončili závod, když zbývalo 33 kol,“ řekl Alonso.
„Je to sprintový závod. Měli jsme dvě možnosti: znovu nasadit tvrdou sadu ze začátku závodu, nebo nasadit střední sadu. Nasadili jsme střední směs, ale náš odhad životnosti byl menší než 33 kol.
„Nevěděli jsme, zda dokážeme dokončit závod. Prvních 15 kol jsem se proto velmi staral o pneumatiky a zbývajících 15 jsem tlačil, když mi řekli, že Esteban (Ocon) má penalizaci.“
Když pak Alonsovi řekli, že jeho rychlost za ním jedoucího Hamiltona frustrovala, Španěl jen odvětil: „To není můj problém.“ Podle něj bylo „extrémně snadné“ za sebou udržet Mercedes právě díky náročnosti předjíždění na úzké městské trati.
Sedmé místo je Alonsovým nejlepším výsledkem v letošní sezóně a tým Alpine se díky tomu dotáhl jen na ztrátu jednoho bodu na pátou Alfu Romeo v Poháru konstruktérů.
Ocon se penalizací propadl za body
Na devátém místě projel cílem druhý pilot Alpinu Esteban Ocon. Francouz ale dostal pětisekundovou penalizaci za kontakt s Hamiltonem, po které se propadl na dvanácté místo.