Pilot Ferrari odolal nejprve tlaku Vettela a posléze i Buttona a připsal si tak třetí vítězství v sezoně 2012, čímž upevnil vedení v průběžném pořadí šampionátu. AKTUALIZOVÁNO
Velká cena Německa od začátku víkendu slibovala skvělou podívanou. Velkou roli v tom hrály vrtochy počasí. Deštěm byly ovlivněny páteční tréninky i sobotní kvalifikace. Mokro podruhé za sebou svědčilo Alonsovi, který se tak stejně jako v Silverstonu postavil na pole position. Němečtí fanoušci ovšem nemuseli být zklamaní, neboť druhá pozice na startu patřila Sebastianovi Vettelovi. Z druhé řady pak po penalizaci Webbera do závodu vyrazili Michael Schumacher s Nikem Hülkenbergem.
Předpovědi počasí již žádný další déšť neslibovaly. A měly pravdu. První zatáčkou jezdci projeli zdánlivě bez problémů, Massa se ovšem dostal do kolize a přišel o své přední přítlačné křídlo. Na druhé místo si zuby brousil Michael Schumacher. Romain Grosjean se opět nevyhnul karambolu a utrpěl defekt. Do boxů se po prvním kole podívali Massa, Grosjean a Senna. Ve druhém kole potkala sportovní tragédie Lewise Hamiltona, jehož pneumatiku rovněž zničil defekt. Na čele mezitím Alonso s Vettelem pomalu ujížděli svým pronásledovatelům.
Button byl po několika nemastných neslaných závodech jako pokropený živou vodou. V jedenáctém kole se již dostal před do té doby třetího jedoucího Michaela Schumachera. Nejrychlejšími vozy na trati byly v té době monoposty McLarenu. Před první vlnou zastávek v boxech bylo pořadí v přední části pole následovné - Alonso, Vettel, Button, Schumacher, Hülkenberg, Maldonado, Webber, Pérez, Räikkönen, Kobajaši, Rosberg. Alonso k mechanikům z prvního místa zamířil v devatenáctém kole. Vettel totéž učinil o kolo později, ovšem na trať se vrátil až za Alonsem i Kobajašim, který měl v té době pitstop ještě před sebou.
Mercedes k nelibosti místních fanoušků potvrzoval, že mu více vyhovovalo včerejší mokro. V kole číslo 21 Schumacher po prohraném souboji s Räikkönenem klesl na šesté místo. Ten si v tu dobu mohl vyslechnout dobré zprávy z boxové zídky. Vedení týmu mu oznámilo, že patří k vůbec nejrychlejším na trati a že pomalu dohání vedoucí vozy. Z Vettela s Alonsem se stala nerozlučná dvojice. Pilot Red Bullu se ale před polovinou závodu rozhodl, že je mu druhé místo málo a začal lídra šampionátu stahovat. Vettel ostatně před závodem deklaroval, že o vítězství na domácí půdě opravdu velmi stojí. Prvnímu místu se taktéž přibližoval o něco více vzadu jedoucí Jenson Button. Vettelovi ovšem vrásky na čele přidělal o kolo zpět jedoucí Lewis Hamilton. Ten si nebral servítky a vší silou se snažil dostat do stejného kola jako lídři závodu. Hamilton byl v té chvíli nejrychlejším jezdcem v poli.
Vettelovi přestal fungovat KERS a místo boje o první místo se rázem musel soustředit na defenzívu před Buttonem. Netrvalo dlouho a Button už byl na druhém místě a stíhal Alonsa, se kterým už měl ovšem o poznání více práce. Pilot Ferrari si vskutku nechtěl nechat vítězství protéct mezi prsty, jako tomu bylo v Silverstonu. V osmapadesátém kole se Lewis Hamilton stal prvním odstoupivším ze závodu, když svůj vůz odstavil v garáži. Stý závod hvězdy McLarenu tak zcela jistě nedopadl podle představ. Alonso nakonec nenechal nic náhodě a udržel si první místo. První polovinu sezony tak uzavřel jako vedoucí muž šampionátu. Button se ještě musel začít bát o svou druhou pozici. A oprávněně, Vettel i s pomocí KERS a kontroverzního výjezdu mimo trať Buttona předjel. Vettel cílovou čáru proťal jako druhý a Button třetí. Zbytek bodů si rozdělili Räikkönen, Kobajaši, Pérez, Schumacher, Webber (Australanova ztráta na Alonsa tak povyrostla), Hülkenberg, Rosberg.
Incident mezi Buttonem a Vettelem byl vyšetřován ihned po skončení závodu. Vettel byl označen za viníka a potrestán přičtením dvaceti sekund. Tím spadl z druhé pozice na páté. Kimi Räikkönen tak snadno přišel ke stupním vítězů.
Výsledky Velké ceny Německa 2012 (původní):
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Ztráta |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
67 |
vítěz |
2 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
67 |
+3.7 s |
3 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
67 |
+6.9 s |
4 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
67 |
+16.4 s |
5 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
67 |
+21.9 s |
6 |
Sergio Pérez |
Sauber-Ferrari |
67 |
+27.8 s |
7 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
67 |
+28.9 s |
8 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
67 |
+46.9 s |
9 |
Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
67 |
+48.1 s |
10 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
67 |
+48.8 s |
11 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
67 |
+59.2 s |
12 |
Felipe Massa |
Ferrari |
67 |
+71.4 s |
13 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
67 |
+76.8 s |
14 |
Jean-Éric Vergne |
STR-Ferrari |
67 |
+76.9 s |
15 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
66 |
+1 kolo |
16 |
Vitalij Petrov |
Caterham-Renault |
66 |
+1 kolo |
17 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
66 |
+1 kolo |
18 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
66 |
+1 kolo |
19 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
65 |
+2 kola |
20 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
65 |
+2 kola |
21 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
64 |
+3 kola |
22 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
64 |
+3 kola |
23 |
Narajn Kartykejan |
HRT-Cosworth |
64 |
+3 kola |
- |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
56 |
+11 kol |