Pátek, nad Montrealem prší a na trati nikdo. Poté vyjíždí jen dvojce Mercedesů na pneumatikách do přechodných podmínek. Hamilton ihned bourá, na vodě nemá žádnou šanci svůj mercedes zabrzdit.
Nemáme pneumatiky na to, abychom jezdili v těchto podmínkách,“ řekl Alonso, jehož slova přináší Autosport. Je faktem, že jezdci už dříve pneumatiky „do deště“ – tedy obě sady, kritizovali.
„Pokud je hodně vody, použijete pneumatiky, které ji odvádějí, abyste netrpěli aquaplaningem. Problémem je, že pneumatiky do mokra mají velmi úzké okno. Ty do přechodných podmínek jsou rychlejší, takže jakmile je méně vody, pokusíte se přezout na ně, přičemž existuje mnoho rizik, kterým se vystavuje jen proto, že jsou rychlejší,“ řekl vloni Sebastian Vettel.
„Plně chápu fanoušky. Vím, že před 10, 20 lety auta jezdila na trati s dokonce mnohem větším množství vody,“ připouští Alonso. „Ale oni měli různé typy pneumatik a mohli jezdit. My nemůžeme.“
Pirelli dlouho lobovalo za speciální test pneumatik do mokra a do přechodných podmínek. Problém je, že déšť si neobjednáte a pokropení tratě vodou z cisterny je nedostačující. Existují přitom dva okruhy s umělým zavlažováním. Tedy jen jeden, protože Fiorano naproti továrně Ferrari je samozřejmě pro ostatní týmy nepředstavitelné.
Nyní to vypadá, že se týmy dohodnou a zřejmě někdy příští rok v únoru proběhne test na okruhu Paula Ricarda.
„Je to něco, co je nyní projednáváno, ale vypadá to na počátek příštího roku,“ řekl ředitel Pirelli pro Motorsport Paul Hembery.
„Nejlepší čas v roce je pro to pravděpodobně v říjnu nebo brzy na jaře. V srpnu je příliš horko, takže když trať pokropíte, během několika minut je suchá.“
Pro Pirelli by bylo dobré, aby se testu zúčastnilo co nejvíce vozů. Hembery je ale realista. „Všichni budou pozvání, ale realita je, že jen malý počet se se bude chtít zúčastnit.“
Foto: Pirelli, Getty Images / Mark Thompson