Alonso nečekal, že bude po startu z boxů bodovat

Fernando Alonso z McLarenu si po startu z boxové uličky odváží z Velké ceny Rakouska čtyři body za osmé místo.
Alonso nečekal, že bude po startu z boxů bodovat

Španěl podle svých slov nečekal, že se po startu z boxů dostane až do bodované desítky. Pilot McLarenu však využil problémů předních jezdců i přesto, že po včerejším 13. místě v kvalifikaci musel startovat z boxů poté, co mechanici na jeho voze upravili nastavení předního křídla a nasadili do jeho vozu nové MGU-K.

„Je to naprosto nečekané, dostat se z boxové uličky na osmé místo je rozhodně skvělé. Na začátku závodu jsme byli za skupinou vozů a nebyli jsme schopni ukázat naši rychlost. Ve druhé části závodu hodně lidí trápilo puchýřkování na jejich zadních pneumatikách, ale nás ne, takže jsme měli rychlostní výhodu a využili jsme potenciálu. S osmým místem jsem proto spokojen,“ zhodnotil Alonso.

„Překvapením dnes byla vyšší teplota trati, proto bylo puchýřkování problémem. My se s tím trápili v první části na červených pneumatikách, snažili jsme se proto na začátku stintu o ty žluté co nejlépe starat. I přesto bylo obtížné dokončit závod.“

Vandoorne závod nedokončil

Alonso byl jediným bodujícím pilotem McLarenu v dnešním závodě. Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne měl už v prvním kole závodu kontakt s Pierrem Gasly, po kterém měl poškozený vůz a jezdil na konci pole. Před koncem závodu pak Belgičan odstoupil.

„V prvním kole to byl klasický závodní incident. V nájezdu do třetí zatáčky byly vedle sebe tři nebo čtyři vozy a ta zatáčka se v apexu a na výjezdu uzavírá. Bohužel nebyla možnost zabránit kontaktu,“ popsal Vandoorne.

„Poté, co jsem zajel do boxů pro nové přední křídlo, jsem vyjel na trať do provozu. Okamžitě jsem dostával modré vlajky, jak se přede mě dostávali vedoucí jezdci. Bylo velmi frustrující muset je všechny pustit před sebe. Ke konci jsem měl už čistá kola a dokázal jsem zpět předjet některé vozy. Ve voze byla rychlost, když se podíváte na časy, tak uvidíte, že jsme dnes byli mnohem konkurenceschopnější než v kvalifikaci. To je plus. Tým si odváží dalších pár bodů a to je další pozitivum, které si můžeme odnést z tohoto obtížného víkendu,“ uzavírá Belgičan.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Snadno jsme mohli vyhrát, myslí si druhý Räikkönen

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10