Ferrari předvádí v Monaku po celý víkend celkem slušný výkon. K nejrychlejším patřili oba jezdci italské stáje ve všech volných trénincích a dařilo se jim také v sobotní kvalifikaci.
Lepší z dvojice Fernando Alonso - Felipe Massa byl i pro tentokrát španělský závodník, který odstartuje z pátého místa.
"S kvalifikací jsem spokojen, z pohledu týmu je tou nejlepší, co jsme dosud v této sezoně viděli. Celý víkend mám z vozu dobrý pocit. V Q3 jsme možná tu a tam mohli ukrojit několik setin, ale nemyslím si, že bych se dokázal posunout vzhledem k tomu, že jezdec přede mnou je vzdálen o tři desetiny," má jasno rodák z Ovieda.
Jelikož se na městské trati v Monte Carlu nedá příliš předjíždět, nemyslí si Alonso, že by zítra mohl bojovat o první místo. Stupně vítězů ale na dosah rozhodně jsou: "Obvykle se tu o vítězství ucházejí první tři na startovním roštu, takže naším realistickým cílem je skončit na pódiu. Také ale víme, že překvapení tu jsou na pořadu dne, což jsme dnes mohli znovu vidět v podobě Michaelovy pole position: byl jsem za něj velmi rád, i když z toho kvůli penalizaci moc nevytěží."
Podle dvojnásobného mistra světa budou opět hrát velkou roli pneumatiky Pirelli. Zatímco s měkkou směsí by neměl být žádný problém, super měkká je tak trochu cestou do neznáma. "Měkké (pneumatiky) se chovají dobře, my ale budeme startovat na super měkkých, a proto do toho jdeme tak trochu naslepo, jelikož nevíme, kolik vydrží: až v závodě zjistíme, jak se chovají," podotýká Španěl.
"Co se týče šampionátu, je pořadí na roštu dobré, protože z našich hlavních soupeřů před námi startuje pouze Hamilton a Vettel je ve skutečnosti devátý," dodává.
Za svůj kvalifikační výsledek se nemusí stydět ani Felipe Massa. Tomu se letos poprvé podařilo probojovat mezi nejlepších deset a do závodu odstartuje ze sedmé pozice.
"Konečně si to za volantem F2012 užívám: nastavení, které jsme tu zvolili, daleko zjednodušuje to, že můžu z vozu vytěžit co nejvíce potenciálu," říká nadšeně brazilský pilot.
Ten je zároveň přesvědčen, že si v dnes mohl vést ještě o něco lépe: "Byla to dobrá kvalifikace a rozhodně jsem mohl skončit výše než na sedmém místě: páté bylo v mém dosahu vzhledem k tomu, co jsme viděli v Q1 a Q2. Bohužel, v Q3 se mi nepodařilo kvůli provozu na trati zajet perfektně čisté kolo, ale to se zde stane velmi snadno."
"Stále máme trochu problémy v místech, kde je klíčová trakce, což můžeme snadno vidět, když zatáčku po zatáčce porovnáme náš vůz s těmi nejlepšími. Každopádně, i v této oblasti jsme udělali posun vpřed," pochvaluje si Massa.
Pat Fry, technický ředitel stáje z Maranella, připomíná, že do závodu může promluvit mnoho nepředvídatelných faktorů, a proto bude nezbytné zůstat ve střehu.
"Zítra bude velmi důležité zvolit tu nejlepší možnou strategii, protože ve hře je větší množství proměnných, než je obvyklé vzhledem k tomu, že tu není dostatek dat, co se chování pneumatik týče. Myslím si, že můžeme být svědky různých strategií a musíme odvést dobrou práci, abychom zareagovali na každou eventualitu: na této trati hraje často velkou roli safety car. K tomu všemu tu visí otazník nad počasím: v současnosti není déšť předpovídán, nikdy ale nevíte, co se tu může stát," doplňuje Fry.