Fernando Alonso neočekává, že by měl v příštím roce udělat Aston Martin zásadní pokrok.
Aston Martin sice stejně jako vloni obsadil v Poháru konstruktérů pátou příčku, ale jinak se jeho výsledky s rokem 2023 příliš srovnávat nedají.
Zatímco vloni stáj ze Silverstone hned osmkrát oslavila pódium, v právě skončené sezoně bylo jejím maximem jedno páté místo.
F1 v příštím roce čeká poslední sezona v rámci současných technických pravidel, a proto nelze očekávat, že by se rozložení sil mezi týmy mělo zásadně měnit.
Aston Martin tak většinu své pozornosti věnuje právě ročníku 2026, což potvrzují i slova Fernanda Alonsa.
Ten na otázku, zda je připraven strávit ještě jeden rok ve středu pole, podle Autosportu odpověděl:
„Ano, navíc budeme mít k dispozici spoustu hodin v aerodynamickém tunelu.“
Zkušený Španěl tento fakt nezmínil náhodou. Vzhledem k umístění Astonu Martin v uplynulé sezoně, bude mít tým v první polovině roku více času na vývoj, než ostatní top týmy. Řečí čísel: vítěz Poháru konstruktérů McLaren bude mít k dispozici 672 jízd ve větrném tunelu, kdežto Aston Martin o téměř 200 více.
Tato výhoda může být přitom pro Aston Martin při přípravě vozu pro sezonu 2026 zásadní. Tím spíš, že tým může nově využívat novou továrnu, finišuje výstavbu nového aerodynamického tunelu a hlavně do svých řad v březnu přivítá nejúspěšnějšího konstruktéra historie F1 Adriana Neweyho. A nejen jeho, jelikož pro Aston Martin bude brzy pracovat mj. také Enrico Cardile, bývalý technický šéf Ferrari.
„Myslím, že se nyní můžeme resetovat, poučit se ze všech letošních potíží a chyb a využít je v novém projektu, na kterém v příštím roce začneme pracovat,“ řekl dále Alonso.
„Andy Cowell (nový generální ředitel Astonu Martin, pozn red.) již řešil některé nedostatky, které v týmu našel, takže máme důvěru v nové vedení a myslím, že se věci ubírají správným směrem, za což jsem rád. Ve formuli 1 se ale nestávají zázraky. Musíte být trpěliví, musíte u vašeho vozu najít sweet spot (jinými slovy odemknout jeho potenciál), a stejně tak je potřeba přijít s vylepšeními, které váš monopost opravdu probudí,“ uvědomuje si dvojnásobný mistr světa.
To, že jde udělat velký pokrok v relativně krátkém čase, nicméně v posledních dvou sezonách předvedl McLaren. Ten byl ještě na startu loňské sezony nejslabším týmem, ale pak v polovině ročníku 2023 nasadil efektivní upgrady, díky kterými udělal skok až mezi nejlepší stáje F1. Letos pak McLaren na základech loňského vzestupu postavil monopost, který mu zaručil vítězství v Poháru konstruktérů. A právě McLaren dává Alonso za příklad.
„Je to dobrý příklad toho, jak se věci dají dělat. V Rakousku (v roce 2023) nasadili balíček a získali šest, sedm desetin. Bylo to první ze série vylepšení, na základě kterých se jejich vůz stal nakonec tím nejrychlejším. Na našem takovém rakouském balíčku s vylepšeními musíme pracovat i my,“ uzavřel pilot Astonu Martin.