Alonso myslí na delší setrvání na scéně sportovních vozů

Fernando Alonso se již delší dobu zabydluje na scéně sportovních vozů. V lednu s týmem United Autosports absolvoval čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně, poté získal angažmá u tovární Toyoty, se kterou vyhrál 24 hodin Le Mans a rád by získal také mistrovský titul v celém šampionátu FIA WEC. Tím by ovšem Alonsovi ambice v závodech „sportscar“ končit nemusely.
Alonso myslí na delší setrvání na scéně sportovních vozů

Španělský dvojnásobný mistr světa formule 1 před probíhajícím závodním víkendem FIA WEC na Silverstonu prozradil novinářům, že by na scéně sportovních vozů rád strávil delší období své kariéry.

Alonsovo jméno je pro sezónu 2019 spojováno s možným vstupem do IndyCar, to by ovšem rozhodně nemuselo být překážkou pro Španělovo setrvání ve WEC. Více než jedno angažmá má totiž celá řada pilotů ze scény sportovních vozů.

„Je velmi pravděpodobné, že závodům sportovních vozů se budu věnovat ještě několik let,“ řekl rodák z Ovieda na Silverstonu pro web sportscar365.com.

„Cítím se dobře, cítím se konkurenceschopný a cítím zde dobrou atmosféru. Vyhráli jsme ve Spa i v Le Mans, takže se cítím ještě pozitivněji.“

„Toyota jako tým funguje velmi profesionálně již od počátku naší spolupráce. Líbí se mi, jakým způsobem pracují a jak se připravují.“

„To samé platí pro WEC. Je to šampionát, který pro mě měl dveře otevřené již od prvního dne. Všichni jsou zde velmi šťastní a dělají vše proto, aby byli šťastní i ostatní. Když jsou šťastní všichni, tak já jsem šťastný s nimi.“

Později v tomto roce se od Alonsa dozvíme finální podobu jeho plánů pro sezónu 2019.

„Konečné rozhodnutí a potvrzení mých plánů pro příští rok oznámím až za několik měsíců. Možná v říjnu. Bude to dlouhé čekání a očekávám mnoho spekulací.“

Fernando Alonso se rozhodl odejít z formule 1 po konci probíhající sezóny 2018, tím pádem předejde termínové kolizi mezi tisícimílovým závodem na Sebringu a grand prix Austrálie v březnu příštího roku. Španělovi tak již nic nebrání v boji o titul mistra světa WEC společně se Sebastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou.

„Největší prioritou bylo vyhrát Le Mans, teď se již soustředím na tu druhou – být také mistrem světa. To je teď ta největší věc.“

Alonso a Nakadžima druzí v kvalifikaci, Senna se zranil

Fernando Alonso a Kazuki Nakadžima obsadili druhé místo v dnešní kvalifikaci na zítřejší šestihodinovku na Silverstonu a poprvé tak do závodu nebudou startovat z prvního místa.

První pole position v sezóně naopak získali Jose Maria Lopez a Mike Conway se sesterským prototypem Toyota TS050 Hybrid #7. Argentinec a Brit společně dosáhli na nejlepší průměrný čas 1:36.895.

Ze druhé řady zítra do šestihodinového závodu odstartují oba prototypy BR Engineering BR1 ruského týmu SMP Racing. O třetí místo na startovním roštu pro vůz #11 se postaral Jenson Button ve spolupráci s Michalem Aljošinem.

Neslavně skončil závodní víkend na Silverstonu pro pilota týmu Rebellion Racing Bruna Sennu. Brazilec havaroval v pátečním prvním tréninku v rychlé sekci Copse a přivodil si vlasovou frakturu pravého kotníku.

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Diskuze (30) Další článek: Vergne dostal nabídku závodit v roce 2019 ve formuli 1
18:46 | Jamie Chadwick vyhrála druhý ročník W Series
10:04 | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
23. října | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod Verstappen