Alonso: Možná jsme dnes nejrychlejší nebyli, nakonec to ale stačilo

Fernando Alonso si na německém Hockenheimringu dojel pro své letošní třetí vítězství a upevnil si vedení v Poháru jezdců. Na druhého Marka Webbera má nyní náskok čtyřiatřiceti bodů. AKTUALIZOVÁNO
Alonso: Možná jsme dnes nejrychlejší nebyli, nakonec to ale stačilo

Španělskému pilotovi se náramně vydařil start a během prvního kola svým soupeřům lehce poodjel. Nedlouho poté se mu ale začal Sebastian Vettel rychle přibližovat a v jednu chvíli to dokonce vypadalo, že jej německý mistr světa předjede. Alonso ale útokům ze strany Vettela a posléze i Buttona odolal a svoji první příčku ubránil.

"Bylo to těžké, rozhodně. Nebyl to jednoduchý závod. Možná jsme na suchu nebyli nejrychlejší, ale byli jsme celkem konkurenceschopní, dost na to, abychom udrželi vedení. Z pohledu strategie to byla ze strany týmu dobrá rozhodnutí. Když zajel Jenson do boxů, museli jsme reagovat," pochvaluje si Alonso.

"Poté jsem věděl, že to bude dlouhý závod, bylo sedmadvacet kol do konce a Jenson vyvíjel hodně tlaku. Vůz měl dobrou trakci a maximální rychlost, takže to stačilo na to, abych si udržel vedení do zatáčky šest (vlásenka na konci DRS zóny). Poté jste už předjíždět nemohli, takže to bylo o kontrolování pneumatik," vysvětluje pilot Ferrari.

Právě pneumatiky byly podle španělského jezdce znovu klíčovým faktorem. Situaci kolem italského obutí navíc značně komplikoval fakt, že úvod závodního víkendu významně ovlivnila nepřízeň počasí. Na suché trati toho piloti příliš nenajeli. Ferrari se ale podařilo správně odhadnout strategii a Alonso si tak mohl dojet pro svůj letošní třetí triumf: "Pirellky byly dobré. Mysleli jsme si, že to bude na dvě zastávky, a byly to dvě zastávky. Opotřebení bylo celkem nízké, takže žádné velké překvapení."

Felipe Massa si prožil další smolný závod. Startoval z hloubi pole, a na to také doplatil. V nájezdu do první zatáčky přišel o přední přítlačné křídlo a musel zajet ke svým mechanikům. Ztratil tak drahocenný čas a šance na slušný výsledek se rázem rozplynula.

"Byl to pro mě velmi těžký závod, který ovlivnil problém na startu. Odstartoval jsem dobře, pak ale přede mnou toro rosso náhle zpomalilo, a navzdory tomu, že jsem se mu snažil vyhnout, jsem se ho dotkl předním křídlem. Cestou do boxů jsem ztratil velmi mnoho času a závod tím pro mě prakticky skončil," lituje Brazilec.

"Pneumatiky pracovaly dobře, shodovalo se to s našimi očekáváními. Je to skutečná škoda, protože dnes byl vůz znovu velmi konkurenceschopný, jak ukázal Fernando. Samozřejmě, že dnes nejsem spokojený, ale skutečnost, že můžu počítat s neustále se zlepšujícím vozem, co se výkonnosti týče, mi dodává do zbytku sezony sebevědomí," doplňuje druhý jezdec Scuderie.   

Technický ředitel stáje Pat Fry byl po závodě pochopitelně velmi spokojen. Strategie s pneumatikami vyšla perfektně a v případě Alonsa dnes tým vytěžil maximum: "Fernando byl znovu fantastický. Když jezdil na střední směsi, bylo několik prvních kol poměrně náročných: Vettel a Button byli schopni se přiblížit, ale náš jezdec byl brilantní, situaci zvládl a ani jednou (jim) nenechal prostor pro útok."

Další článek: Bylo to stupidní, řekl Vettel o Hamiltonově manévru. Sám byl penalizován

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00