Alonso měl štěstí na Virtuální safety car, Button naopak

McLaren na Sepangu bodoval díky oběma svým vozům.
Alonso měl štěstí na Virtuální safety car, Button naopak

McLaren si z Malajsie odváží dalších osm bodů, když dostal oba své vozy do první desítky. Fernando Alonso se po startu z chvostu pole probil na sedmé místo. Jenson Button udržel svoji devátou pozici ze startu.

Alonso přitom využil kolizí v prvních zatáčkách a do karet mu hrál také Virtuální safety car.

„Rozhodně to pro nás dnes byl vzrušující závod, hezky jsme si zabojovali,“ řekl Alonso. „Po startu z konce pole jsme získali několik pozic už na startu a měli jsme štěstí, že jsme se nezapletli do incidentu v prvním kole.“

„Vlastně jsem byl svojí pozicí překvapený, protože už po několika kolech jsem se dostal na body.“

„V tu chvíli jsem měl přes vysílačku debatu ohledně strategie, zda být agresivní, nebo více konzervativní. Nakonec jsme se rozhodli útočit a použít všechny nové sady měkkých gum, které nám zbyly z kvalifikace.“

„Poslední Virtuální safety car nám hrál do karet, protože nám umožnil nasadit tu poslední novou sadu. Po penalizacích z tohoto víkendu jsme potřebovali trochu štěstí a to jsme dnes měli!“

Button: Nebyl to špatný souboj

Kolega Button tolik štěstí s VSC neměl, přesto nakonec také dokázal bodovat.

„Můj závod nebyl úplně špatný, ale na Virtuální safety car jsem měl vážně smůlu,“ postěžoval si. „Auta za mnou jela na tři zastávky a já na dvě a tři kola poté, co jsem stavěl, začal Virtuální safety car, což znamenalo, že na mě získali 15 sekund. Je škoda, že jsem se do něj nestrefil, štěstí v těchto posledních závodech nebylo na mé straně.“

„Na startu jsem se dostal dokonce až na čtvrté místo, než mě ve zbytku úvodního kola pár aut stáhlo zase zpátky.“

„Dvouzastávková strategie dnes byla tou lepší, je ale hodně těžké ji využít, když přijde VSC. Až do té chvíle to pro mě vypadalo dobře na sedmé místo. Snad budu mít ve zbývajících pěti závodech trochu více štěstí.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu

2. srpna | Renault potřetí podal protest proti Racing Pointu.
2. srpna | Louis Delétraz z týmu Charouz získal třetí místo v zavodě F2. Vyhrál poprvé Dan Ticktum

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10