Fernando Alonso se výhrou posunul na třetí místo v šampionátu. Podle něj jsou momentálně síly mezi Red Bullem, Lotusem, Mercedesem a Ferrari vyrovnané. Felipe Massa dojel šestý. AKTUALIZOVÁNO.
U Ferrari dnes mohou slavit. Fernando Alonso vyhrál ve Velké ceně Číny na okruhu Šeng v Šanghaji. Jednalo se o jeho první triumf od červencové Velké ceny Německa. V kariéře dosáhl jedenatřicátého vítězství a v historických tabulkách dostihl čtvrtého Nigela Mansella. Více výher mají na svém kontě Ayrton Senna (41), Alain Prost (51) a Michael Schumacher (91). Felipe Massa se v úvodu pohyboval v elitní trojce, do cíle dojel šestý.
Alonso se hned po startu posunul na druhou příčku a brzy se dostal do vedení. Přestože závod kontroloval s přehledem a vyhrál s desetisekundovým náskokem, zatím nechce dělat o formě italského týmu předčasné závěry. "Myslím, že je ještě moc brzy. Skuteční uchazeči o titul budou jasnější až po letní přestávce. Doufejme, že v té skupině budeme, doufejme, že tam bude i Felipe, to by znamenalo, že auto funguje dobře. Podle mě jsou na tom momentálně Lotus, Red Bull a Mercedes stejně jako my," odhaduje dvojnásobný mistr světa.
Španěl si nemyslí, že by měl v současnosti někdo z uvedené čtveřice jednoznačnou výhodu. "Red Bull možná dominoval v Austrálii, ale v závodě měl problémy s rychlým opotřebením pneumatik, v Malajsii to bylo vyrovnanější a dnes stejné pro všechny. Počkejme a uvidíme, jaké kdo přinese úpravy a kdo bude mít štěstí," nechává se překvapit.
Po výpadku v Malajsii se dnešní výhrou posunul na třetí místo v celkové klasifikaci, na vedoucího Sebastiana Vettela ztrácí devět bodů. V Číně vyhrál naposledy v roce 2005 na cestě za svým prvním titulem mistra světa v barvách Renaultu. "Pochopitelně je to dlouho, co jsem tu naposledy vyhrál. Osm let. Určitě je to pro nás perfektní výsledek. Tým odvedl skvělou práci při nastavení auta. Měli jsme výborné zastávky a vítězství je dobrou odměnou pro celý tým, který si ho po zklamání v Malajsii zasloužil," pochvaloval si. "Tímto směrem musíme bez výraznějšího rizika pokračovat a doufejme, že v Bahrajnu se dočkáme dalšího pódia."
Massa si pochvaloval především start, po kterém se dostal na třetí místo, a úvodní kola závodu, kdy byl dokonce chvíli druhý. "Je těžké pochopit, co se dnes přesně stalo. Byl jsem okamžitě rychlý a auto pracovalo perfektně. Při první zastávce jsem nasadil střední pneumatiky a po několika kolech se mi začaly drolit přední gumy. Ztratil jsem kontakt s dalšími auty. Pravděpodobně to souviselo s podmínkami na trati i mým jezdeckým stylem," uznal Brazilec, který se prý celý víkend na středních pneumatikách necítil dobře. "Nedařilo se mi je šetřit. Nebýt tohoto problému, určitě bych bojoval o pódium, ale pořád si věřím. Dokázal jsem dojet na dobrých bodech, což je v sezoně, která teprve začala, důležité."
Technický ředitel Pat Fry pochválil jezdce za skvělý vstup do závodu. "Věděli jsme, že Mercedes bude mít větší opotřebení pneumatik než my. Dvojité předjetí Hamiltona na začátku pátého kola znamenalo, že jsme šli okamžitě do vedení. Věděli jsme také, že po první zastávce se můžeme dostat mezi ostatní vozy na středních pneumatikách, aniž bychom tušili, jestli je budeme moci předjíždět," vysvětlil inženýr. Pochvaloval si načasování Alonsovy zastávky, naopak s Massou to prý bylo složitější. "V každém případě F138 ukázalo, že má dobrou rychlost. Můžeme být spokojeni. Teď musíme obrátit list a soustředit se na Bahrajn. Je nutné zapracovat na výkonu v kvalifikacích, pokud chceme plně využívat naše závodní tempo."
Na slova technického ředitele navázal i sportovní ředitel Scuderie Ferrari Stefano Domenicali. Závodu přihlížel i prezident automobilky Ferrari Luca di Montezemolo, který poděkoval celému týmu za tvrdou práci, uvedl, že je pyšný na italskou technologii a potěšilo ho množství fanoušků týmu z Maranella na čínských tribunách.