Alonso, Kobajaši, van der Zande a Taylor zvítězili v Daytoně!

Alonso, Kobajaši, van der Zande a Taylor zvítězili v Daytoně!

Posádka prototypu Cadillac DPi-V.R #10 týmu Wayne Taylor Racing ve složení Fernando Alonso, Kamuj Kobajaši, Renger van der Zande, Jordan Taylor zvítězila v 57. ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu v Daytoně. Po poslední červené vlajce se povětrnostní podmínky nezlepšily a závod byl předčasně ukončen.

Byl to právě Fernando Alonso, který byl za volantem černého Cadillacu v rozhodujících chvílích celého závodu. V průběhu dvaadvacáté hodiny vytrvalostního klání totiž španělský dvojnásobný mistr světa formule 1 svedl klíčový souboj s Cadillacem #31 v barvách Whelen Engineering, v jehož kokpitu v těch chvílích seděl další bývalý pilot formule 1 Felipe Nasr.

Prototypy Cadillac #10 a #31, ve kterém se kromě Nasra během závodu střídali ještě Eric Curran a Luis Felipe Derani, figurovaly v závěrečných hodinách na prvních dvou pozicích i díky tomu, že se jim na rozdíl od jiných vozů ve třídě DPi vyhýbaly technické potíže a jejich jezdci se vyvarovali chyb i během náročných deštivých podmínek během nedělního brzkého rána.

Opět za hustého deště se tak po jednadvaceti hodinách na čele potkal první Nasr se druhým Alonsem. Oba bývalí piloti formule 1 si během vzájemného souboje několikrát vyměnili pozice, jenomže o vítězi a poraženém nakonec rozhodla jezdecká chyba Felipeho Nasra na extrémně mokré trati.

Brazilec nezvládl nájedz do první zatáčky a dovolil si dlouhý výlet vnější stopou z trati, čehož bez váhání využil Fernando Alonso a dostal tak Cadillac #10 na první pozici.

Po Nasrově výletu následovala celá řada dalších incidentů, což donutilo ředitelství závodu ke druhému vyvěšení červených vlajek necelé dvě hodiny před vypršením čtyřiadvacetihodinového limitu. Podmínky se poté dále zhoršovaly, a tak byl 57. ročník 24 hodin v Daytoně předčasně ukončen jedenáct minut před plánovaným finišem. Jako konečný výsledek závodu je bráno pořadí před posledním přerušením červenými vlajkami.

Za prvními dvěma Cadillacy týmů Wayne Taylor Racing a Whelen Engineering Racing (Action Express) dokončil na třetím místě celkového pořadí prototyp Acura ARX-05 DPi #7 týmu Penske, o který se dělila posádka ve složení Helio Castroneves, Ricky Taylor, Alexander Rossi.

Ve třídě LMP 2 zvítězil tým DragonSpeed s prototypem Oreca 07 Gibson #18, v jehož kokpitu se střídal další z bývalých pilotů formule 1 Pastor Maldonado s Robertem Gonzalezem, Ryanem Cullenem a Sebastianem Saavedrou.

Vítězství pro tovární BMW v GTLM

Ve třídě GTLM se může radovat z vítězství mnichovský tovární tým. Čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně v kategorii pro vozy specifikace GTE vyhrálo BMW M8 GTE #25 posádky Augusto Farfus, Connor De Phillippi, Philipp Eng, Colton Herta.

BMW #25 dostal chvíli před finálním zastavením závodu na první místo první jmenovaný Augusto Farfus, který v souboji na trati předjel Jamese Calada ve Ferrari 488 GTE #62.

James Calado, Davide Rigon, Miguel Molina a Alessandro Pier Guidi skončili se svým Ferrari druzí před Laurensem Vanthoorem, Earlem Bamberem a Mathieum Jaminetem, kteří se střídali ve voze Porsche 911 RSR #912.

Druhý triumf v řadě pro Grasser Racing v GTD

Druhým rokem v řadě ovládl hodnocení třídy GTD pro vozy GT3 tým Grasser Racing se speciálem Lamborghini Huracan GT3 Evo.

Vítěznou posádku vozu #11 tvořili Rolf Ineichen, Mirko Bortolotti, Christian Engelhart a Rik Breukers.

Druhé skončilo Audi R8 LMS GT3 #29 týmu Montaplast by Land před třetím Lexusem RC F GT3 #12 stáje AIM Vasser Sullivan. 

Foto: Wayne Taylor Racing

Doporučujeme

Články odjinud