Alonso: Kanada a Valencie budou důležitou zkouškou formy Ferrari

Jestli se skutečně zlepšilo, bude Ferrari moci říct až po dalších dvou závodech, které jsou z hlediska kalendáře reprezentativnější než Barcelona a Monako.
Alonso: Kanada a Valencie budou důležitou zkouškou formy Ferrari

Fernando Alonso získal v posledních dvou závodech dvě umístění na stupních vítězů a vede šampionát. "Jsem rád a tu chvíli si užívám, ale pracujeme velmi, velmi tvrdě, protože i když vedeme šampionát, klidně jsme mohli být šestí nebo sedmí s nemalou bodovou ztrátou," přiznal.

"Jsme spokojení s tím, jak sezóna začala bodově, ale už ne tolik, co se konkurenceschopnosti vozu týče, protože jsme se v prvních závodech hodně trápili, abychom byli vpředu."

Ferrari podle všeho dosáhlo významného zlepšení díky balíku úprav, který nasadilo v Barceloně, ale podle Alonsa si to musí ještě ověřit. "V Kanadě chceme to zlepšení potvrdit a být konkurenceschopnější na normálnějším okruhu, protože Monako je svými vlastnostmi unikátní a Barcelona má velmi rychlé zatáčky," vysvětloval.

"Kanada a Valencie pro nás budou dva velmi důležité testy, abychom zjistili, jestli opravdu dokážeme postoupit s oběma vozy do třetí části kvalifikace, jako v Monaku, a bojovat o přední místa. Snad v Kanadě potvrdíme zlepšení předvedené v Barceloně a Monaku."

"Letos můžete kvůli dvěma nebo třem desetinám prohrát, nebo si polepšit o pět nebo šest míst, protože je to velmi vyrovnané. Proto musíte na každý závod vozit nové díly a zrychlovat v továrně."

A proč je podle španělského pilota sezóna tak vyrovnaná? "Částečně kvůli pravidlům a také kvůli omezením v pravidlech," odhadl. "Když někdo na něco přijde, další rok se to zakáže. Čím dál více se omezuje kreativita a potenciální vývoj vozu. Vozy jsou si čím dál více podobné a vypadá to jako v GP2 v tom smyslu, že je tu víc jezdců (bojujících vpředu)."

"Ale navzdory vyrovnanému šampionátu vedou v konstruktérech Red Bull, McLaren a Ferrari, v tomto pořadí. A na prvních šesti nebo sedmi pozicích v poháru jezdců máte stejné piloty jako loni. V důsledku toho budou v takto dlouhém šampionátu bojovat stejní jezdci až do konce."

A mezi přední jezdce bude podle Španěla znovu patřit i jeho týmový kolega Massa, který v Monaku předvedl nejlepší výkon za dlouhou dobu. "Těžko si představit, že by Felipe nezískal v druhé polovině sezóny hodně bodů, že by se nedostal na pódium, nebo nebojoval o vítězství. Má na to talent."

"Měl nešťastný začátek sezóny z několika důvodů - kvůli smůle, pomalejšímu přizpůsobení se pneumatikám... Felipovy výsledky nebyly normální. Má veškerou moji podporu. A má veškerou podporu týmu, aby situaci otočil. Nebo spíš dosahoval jiných výsledků, protože v trénincích a kvalifikacích jsme často byli velmi vyrovnaní, ale pak se v závodě brzy propadl kvůli startu nebo tomu, že do něj někdo narazil. V Monaku to vypadalo, že se jeho výsledky změnily, takže doufejme, že mu to od teď půjde dobře."

Další článek: Ecclestone potvrdil odklad vstupu formule 1 na burzu

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“