Alonso jezdil celý závod s poškozeným monopostem

Postartovní kolize s Markem Webberem odsoudila španělského pilota k propadu do druhé desítky, z níž již nebylo cesty zpět. Čest Ferrari tak musel zachraňovat v cíli čtvrtý Felipe Massa. AKTUALIZOVÁNO
Alonso jezdil celý závod s poškozeným monopostem

Fernando Alonso byl před začátkem dnešního závodu jediným jezdcem z celého startovního pole, který mohl ještě promluvit do boje o letošní titul mistra světa. O hodinu a půl později však byl ze hry venku už i on.

Velká cena Indie se španělskému závodníkovi vůbec nevydařila. O jejím výsledku se z pohledu pilota Ferrari rozhodlo v podstatě již na samém počátku dnešního klání. “Nebyl to očividně čistý start,“ je si vědom Alonso. “Měl jsem trochu smůlu, protože Mark se taky myslím dostal s někým do kontaktu a třetí částí této rovnice jsem byl já. Ve čtvrté zatáčce jsem pak také měl konflikt (s Jensonem Buttonem).“

“Vepředu tam bylo poškození, protože v pravých zatáčkách bylo řízení velmi těžké, zatímco v levých zatáčkách bylo velmi lehké,“ popsal dvojnásobný šampión, jenž nakonec projel cílem na nelichotivé jedenácté pozici.  

Vzhledem k tomu, že z dua Ferrari dnes bodoval pouze Felipe Massa, zatímco Mercedes měl v první desítce oba dva své piloty, a to na druhém, respektive šestém místě, propadli se Maranellští v Poháru konstruktérů na průběžnou třetí příčku právě za své německé soupeře .

“Myslím si, že celkově tento víkend nebyl dostatečně dobrý. V Abú Zabí se musíme zlepšit, pokud se chceme v Poháru konstruktérů dostat přes Mercedes,“ podotýká Španěl.

Vettelovo dnešní vítězství, kterým si rovněž zajistil zisk čtvrtého mistrovského titulu, mimo jiné znamená, že Alonso nyní už v klidu může začít soustředit na následující ročník. “Gratuluji mu. Jsou velmi silní, velmi dominantní, zejména ve druhé části sezony, takže si zaslouží být šampióny. Musíme začít přemýšlet o příštím roce a pokusit se mu to ztížit,“ dodává. 

Po Alonsových patáliích tak jediným maranellským želízkem v ohni zůstal Felipe Massa. A nutno podotknout, že Brazilec dnes svůj tým rozhodně nezklamal, ba naopak. Po startu ze šestého místa projel cílem závodu jako čtvrtý, přičemž od stupňů vítězů jej dělily necelé dvě vteřiny.   

“Byl to pěkný závod a jsem velmi šťastný, protože strategie zafungovala,“ pochvaluje si Massa. “Celou dobu jsem měl dobrou výkonnost, dokonce i na měkkých pneumatikách. Tady jsem mohl bojovat o pódium, ale jak se trať vyvíjela, některým vozům, jako třeba Grosjeanovi na lotusu, se podařilo jet pouze na jednu zastávku, což bylo pro nás nemožné. Ztratil jsem pozici ve prospěch Rosberga, který ke své druhé zastávce zajel brzy, ale s dnešním dnem musím být spokojen, když jsme neudělali žádné chyby,“ říká Brazilec.

Také on věnoval ve svém pozávodním vyjádření několik vět novopečenému čtyřnásobnému šampiónovi: “Chtěl bych pogratulovat Sebastianovi, který si zaslouží všechno, čeho doposud dosáhl. Jsem za něj velmi šťastný, protože je to skvělý jezdec a velmi příjemný chlapík. Odedneška bude jeho jméno svítit po boku největších jezdců v historii formule 1, jakými jsou Senna, Schumacher a pár dalších.“ 

Další článek: Grosjean by si na pódium nevsadil ani za mák, Räikkönen čelil vulgaritám

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)