Alonso jel na limitu, Räikkönen se nedostal do třeti části

Alonso jel na limitu, Räikkönen se nedostal do třeti části

Ferrari bylo v pátek i v sobotu dopoledne rychlé, ale v kvalifikaci to už tradičně bylo vše trochu jinak.

Sedmé místo v kvalifikaci bylo podle Fernanda Alonsa maximem, kterého mohl se svým ferrari dnes v Monze dosáhnout.

Na maximální rychlost byl Alonso rychlejší než jezdci McLarenu. Vypadá to tedy, že Ferrari obětovalo rychlost v zatáčkách, aby dosáhlo nižších přítlaku a mohlo tak být na rovinkách rychlejší. Alonso je přitom nejlépe postaveným jezdcem, který nemá motor Mercedes.

„Myslím, že to pro mě byla dobrá kvalifikace,” řekl Alonso. „Víme, že v kvalifikaci (Mercedes a Williams) využijí síly motoru a jsou rychlejší než my, takže jsme čekali těžkou kvalifikaci a také taková byla. Dnes jsem jel úplně na limitu. Měl jsem dvě jízdy v Q2 a dvě v Q3 a zajel jsem čtyři shodné časy, takže bych klidně mohl nasadit 100 sad pneumatik a pořád zajel bych identické časy na kolo.

Bylo to úplné maximum a bylo to pro mě pozitivní, jelikož vidím dva mercedesy, dva williamsy, dva mclareny, jedno ferrari, dva redbully, takže myslím, že jsem udělal maximum. Důležité je ale mít zítra dobrý závod.

Williams a Mercedes se zdají být příliš rychlí. Pak je tu skupina McLaren, Ferrari a Red Bull, která je docela vyrovnaná v jedné nebo dvou desetinách, takže snad budeme na čele této skupinky.”

Kimi Räikkönen vypadl už ve druhé části kvalifikace, když skončil dvanáctý. Díky penalizaci Daniila Kvjata si však na roštu o příčku polepší.

„Trochu jsme upravili nastavení vozu, těžko ale uvěřit, že tyhle malé změny to o tolik zhoršily,” řekl Fin. „Měli jsme dobrý víkend bez problémů. Věci šly hladce, jak by měly, v kvalifikaci jsme ale měli problém s přilnavostí.

Z nějakého důvodu jsem měl stále zablokované přední pneumatiky a nemohl přijít na to, jak zajet dobře vůbec jeden sektor a ne všechny za sebou. Bylo to obtížné. Dnešní kvalifikace pro mě nebyla dobrá, ale víkend je celkově lepší, než jsme čekali.

Včera jsme měli dobré jízdy na dlouhou vzdálenost, takže na 100 procent věřím, že můžeme zajet mnohem lepší závod. Jestli máme dostatečnou rychlost na to, abychom předjížděli? Uvidíme zítra. Věřím ale, že bychom měli být silnější než dnes.”

Doporučujeme

Články odjinud