Alonso je z marketingového hlediska stále nejlepším jezdcem

Fernando Alonso je nejlépe „prodatelný“ jezdec formule 1. Má to ale jeden zásadní háček.
Alonso je z marketingového hlediska stále nejlepším jezdcem

Společnost Repucom vydává každý rok žebříček jezdců formule 1, kteří jsou z marketingového hlediska nejlépe prodatelní. Posuzují se různá kritéria od známosti jezdce, důvěry v něj, sympatičnosti až po viditelnost v médiích apod.

Má to ale jeden háček. Formule 1 je globální sport, zatímco tento žebříček je postaven na základě dat z rodné země daného jezdce.

Žebříčku i po roce stále vévodí Fernando Alonso, kterého zná 98% Španělů a 83% mu důvěřuje. Na druhém místě je Felipe Massa. Pokud se v Brazílii zeptáte na tohoto jezdce Williamsu, mělo by ho znát 99 lidí ze 100.

U Hamiltona ve Velké Británii byste ale aspoň podle tohoto průzkumu trochu pohořeli. Zná ho „jen“ 93% obyvatel království, což je ale po loňském titulu o 2% více než v předešlém roce.

V Německu si polepšil také Nico Rosberg a co je hodně zajímavé, v TOP10 se umístil Max Verstappen. Red Bull vsadil pro svůj juniorský tým na sedmnáctiletého mladíka, což bylo a je tak kontroverzní téma, že si o publicitu řeklo samo. 

Pořadí (maximum 100 bodů)

  1. Fernando Alonso 89,66
  2. Felipe Massa 88,84
  3. Sebastian Vettel 85,49
  4. Lewis Hamilton 83,68
  5. Jenson Button 79,62
  6. Nico Rosberg 79,40
  7. Daniel Ricciardo 66,97
  8. Romain Grosjean 66,56
  9. Max Verstappen 64,84
  10. Sergio Pérez 63,41

Zdroj: Repucom, web Jamese Allena

Foto: McLaren

Další článek: Giedo Van der Garde je po rozhodnutí soudu opět závodní jezdec Sauberu

12:18 | Velká cena Japonska letos začne o hodinu dříve (13:10), což bude v 6:10 našeho času.
28. ledna | Mercedes už nastartoval motor ve svém voze..
28. ledna | Haas představí nový vůz v den testů v 8:00.
27. ledna | Eric Boullier na Paul Ricardu povýšil. Nyní je už výkonným ředitelem francouzské GP.