Fernando Alonso je nejlépe „prodatelný“ jezdec formule 1. Má to ale jeden zásadní háček.
Společnost Repucom vydává každý rok žebříček jezdců formule 1, kteří jsou z marketingového hlediska nejlépe prodatelní. Posuzují se různá kritéria od známosti jezdce, důvěry v něj, sympatičnosti až po viditelnost v médiích apod.
Má to ale jeden háček. Formule 1 je globální sport, zatímco tento žebříček je postaven na základě dat z rodné země daného jezdce.
Žebříčku i po roce stále vévodí Fernando Alonso, kterého zná 98% Španělů a 83% mu důvěřuje. Na druhém místě je Felipe Massa. Pokud se v Brazílii zeptáte na tohoto jezdce Williamsu, mělo by ho znát 99 lidí ze 100.
U Hamiltona ve Velké Británii byste ale aspoň podle tohoto průzkumu trochu pohořeli. Zná ho „jen“ 93% obyvatel království, což je ale po loňském titulu o 2% více než v předešlém roce.
V Německu si polepšil také Nico Rosberg a co je hodně zajímavé, v TOP10 se umístil Max Verstappen. Red Bull vsadil pro svůj juniorský tým na sedmnáctiletého mladíka, což bylo a je tak kontroverzní téma, že si o publicitu řeklo samo.
Pořadí (maximum 100 bodů)
- Fernando Alonso 89,66
- Felipe Massa 88,84
- Sebastian Vettel 85,49
- Lewis Hamilton 83,68
- Jenson Button 79,62
- Nico Rosberg 79,40
- Daniel Ricciardo 66,97
- Romain Grosjean 66,56
- Max Verstappen 64,84
- Sergio Pérez 63,41
Zdroj: Repucom, web Jamese Allena
Foto: McLaren