Fernanda Alonsa čeká pravděpodobně nejnabitější rok jeho dosavadní závodní kariéry. Angažmá u týmu McLaren ve formuli 1 bude Španěl kombinovat s působením u tovární Toyoty ve WEC. Přílišné tříštění pozornosti mezi dva šampionáty prý nehrozí.
Šestatřicetiletý dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alonso odstartuje sezónu 2018 příští týden, kdy čeká „královnu motorsportu“ první závodní víkend v australském Melbourne. Na tamním městském okruhu čeká piloty první z jednadvaceti letošních závodů.
Pátého května bude poté Alonsa čekat závodní debut za volantem prototypu LMP 1 v belgickém Spa, kde bude odstartována „supersezóna“ FIA WEC 2018/2019. Na šestihodinovku na okruhu Spa-Francorchamps poté naváže červnová čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Alonsovým cílem je ovládnout legendární závod na trati La Sarthe, aby se tak přiblížil k zisku „trojkoruny“.
Alonsa tak v tomto roce čeká celkem šestadvacet závodních víkendů a Španěl se na tuto výzvu cítí připravený.
„Jediné, z čeho mám obavy, je cestování. Bude to velmi náročné a budu se to muset snažit řešit maximálně úsporně,“ řekl Alonso novinářům v Barceloně.
„Každé zpoždění nebo každý zrušený let nám udělají čáru přes rozpočet, takže doufám, že vše proběhne hladce.“
V loňské sezóně se Alonso zúčastnil závodu Indy 500, letos bude debutovat v Le Mans. Právě výhry v těchto dvou závodech Španěl potřebuje k dovršení „trojkoruny“ motorsportu, kterou zatím v historii získal pouze Graham Hill.
V rámci příprav na sezónu WEC a vytrvalostní klání v Le Mans absolvoval Alonso v lednu slavnou americkou čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně s Ligierem JS P17 týmu United Autosports.
„V současnosti mám zkušenosti s věcmi, o kterých bych ještě před pár lety vůbec nic nevěděl. Proto jsem vycítil, že právě teď se cítím připravený a měl bych to zkusit. Po mentální stránce s tím nebudu mít problém. Pokaždé, když jsem v autě, tak chci být konkurenceschopný.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson